پايگاه خبري تحليلي «پارس»- احمدي نژاد در هيچ بخش از فرايند وحدت اصولگرايان پذيرفته نشد.

عضو يك گروه سياسي در حاشيه يكي از جلسات وحدت اصولگرايان پيشنهاد داده بود كه وقتي قرار است محمد باقر قاليباف، محسن رضايي و علي لاريجاني به فرايند وحدت اضافه شوند شايد مناسب باشد كه ظرفيت محمود احمدي نژاد نيز به كار گرفته شود.

اين پيشنهاد كه در حاشيه جلسه مطرح مي شود به شدت از سوي اضلاع مختلف با واكنش منفي مواجه مي شود به طوري كه بر اساس نتيجه گيري مباحثات مشخص مي شود كه بر اساس اذعان 8 سال گذشته شخص احمدي نژاد كه خود را اصولگرا ندانسته و نمي داند و عملكرد نامناسب وي در اداره قوه اجرايي و برخورد منفي با جريان نيروهاي انقلاب، وي جز جریان اصولگرا محسوب نخواهد شد.

همچنين تاكيد شده كه احمدی نژاد استعداد و ظرفیت خراب كردن هرگونه فرايندي را نيز دارد و لذا وي صلاحيت حضور در جايگاهِ تعيين تكليف براي اصولگرايي و كشور را ندارد.

در عين حال كه احمدي نژاد همچنان خود را اصولگرا نمي داند. وي همچون رييس دولت اصلاحات كه خط كشي و مرز بندي با جريان فتنه ندارد و با آنها همراهي جدي در آشوب و آتش افروزي سال 88 داشته است، احمدي نژاد نيز هيچ مرز بندي روشني با گروه انحرافي ابراز نكرده است. هر چند تلاش دارد به صورت تاكتيكي با همراهي برخي عناصر مانند «غلامحسين الهام»، بخشي از ظرفيت نيروهاي متدين را به سمت خود جلب نمايد.

بر اساس تحليل دبيركل يكي از گروههاي اصولگرايي، جريان فتنه و اصلاحات نمي گذارد احمدي نژاد به فراموشي سپرده شود چرا كه به وسيله آن مي توانند فضا را «دوقطبي» و «ديو و دلبر» نموده و همه عملكرد منفي او را به پاي نيروهاي انقلاب بنويسند.

وي در چند ماه گذشته در عين حال كه تلاش كرده به هاشمي و حسن خميني نزديك شود پيام هاي مختلفي براي اصولگرايان به انحا مختلف ارسال كرده است.