به گزارش پارس به نقل از فارس علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل امروز پنجشنبه با رئیس و اعضاء جمعیت دوستی ایران و فلسطین دیدار و بر تلاش روزافزون برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطین که پیروزی اسلام است تاکید کرد.

ولایتی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر این که فعالیت‌های مناسبی توسط این نهاد انجام شده که نشاندهنده دامنه فعالیت های گسترده مجموعه است، گفت: موضوع فلسطین و اهمیت آن از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه و اهتمام ویژه قرار داشته و اینجانب در سفر اخیر به لبنان برای شرکت در اجلاس علمای جهان اسلام برای فلسطین هم این مواضع را مورد بررسی قرار داده و تشریح کردم ضمن آن که در دیدار با دبیر کل حزب الله و رییس جمهور سوریه نیز در این زمینه و موضوع فلسطین در مقطع کنونی که صف آرایی حق و باطل را به وضوح در منطقه شاهد هستیم بحث و تبادل نظر داشتیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه همه ما در مسیر مقاومت حرکت می‌کنیم، افزود: فلسطین مسئله جهان اسلام است و اگر بتوانیم تلاش برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطینی را به ثمر برسانیم در حقیقت در راستای پیروزی اسلام گام برداشته‌ایم زیرا فلسطین اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس پس از حرمین شرفین محسوب می‎شود و اساس حرکت در این راه مبارزه است و سازش و تسلیم طلبی حاصلی در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به قرارداد اسلو بود افزود: این قرارداد که آغاز مسیر سازس تلقی می شود سبب شد رژیم صهیونیستی قدم به قدم پیش آید و عاقبت عرفات در رام‌الله توقیف خانگی شد و بعد هم به احتمال زیاد به قتل رسید و امروز هم کسانی که با عربستان کنار آمدند و از حمله به یمن حمایت کردند در حقیقت دچار توهم هستند و تصور می‌کنند با این قبیل حمایتها قادرند مواضع خود را تقویت کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به موضوعی تاریخی اشاره کرد و افزود: زمانی، اردن مجاهدین فلسطین و حماس را از این کشور بیرون کرد و سوریه آنها را در آغوش گرفت اما روزی که سوریه دچار مشکل شد مطابق یک ضرب‌المثل فارسی این افراد نمک خوردند و نمکدان شکستند و بقیه در منطقه منتظر آنند که ببینند این میهمان با میزبان خود چه خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه دوستی که بین ایران و فلسطین تحت عنوان جمعیت دوستی فلسطین و ایران تشکیل شده است، گفت: جای خالی چنین مجموعه ای احساس می شد و در حال حاضر ما با گروه‌های فلسطینی که مبارزه می‌کنند ارتباط داریم و لازم بود با گروه‌های مردمی مثل شما نیز این ارتباطات برقرار شود و راه نجات فلسطین، ایجاد همبستگی با دیگر کشورهای مسلمان و مبارزه برای آزادی فلسطین است.

ولایتی یادآور شد: اطمینان داریم خط مقاومت که از ایران آغاز شده تا یمن، عربستان، سوریه، لبنان ادامه دارد و فلسطین انشاءالله به پیروزی خواهد رسید و راه نجات غزه، سازش با محاصره‌کنندگان نیست بلکه مبارزه و مقاومت است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه عقب‌نشینی اسرائیل از غزه نتیجه مقاومت فلسطین بود تصریح کرد: زمانی اسحاق رابین عنوان کرد امیدوارم روزی از خواب بیدار شوم و شاهد آن باشم که غزه در زمین فرو رفته است و امروز غزه در جای خود باقی است و این رابین است که در زمین فرو رفته است.

در این دیدار، رئیس و اعضای گروه فلسطینی، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خود ارائه نمودند و در پایان، عبدالکریم شرقی، رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران، نماد مقاومت مردم فلسطین را به دکتر ولایتی اهداء کرد.