به گزارش پارس به نقل از نسیم ، دو فعال غربی حاضر در کشتی امدادرسان ایرانی روز سه‌شنبه به رویترز گفتند که کشتی امدادرسان ایرانی اسکورت نظامی نمی‌شود.

عربستان سعودی پیش از این بر پایه این ادعا که ایران در حال ارسال سلاح به اعضای جنبش انصارالله است خواستار بازرسی از کشتی کشتی امداد رسان جمهوری اسلامی ایران شده بود.

کریستوف هارستل، یک فعال سیاسی آلمان به رویترز گفته کشتی امدادرسان ایرانی اسکورت نمی‌شود. وی گفت: «مأموریت این کشتی کاملاً بشردوستانه است. هیچ کشتی‌ای ما را همراهی نمی‌کند ـ چه برسد به اینکه کشتی‌های جنگی ایرانی باشند.»

این فعال آلمانی که پیشتر برای شبکه تلویزیونی ARD آلمان کار می‌کرده به رویترز گفت: به افق که نگاه می‌کنم هیچ کشتی‌ای وجود ندارد و در طول کل سفر هم هیچ کشتی جنگی وجود نداشت.

کالب ماوپین، یکی از اهالی ایالت اوهایو آمریکا هم که از فعالان ضد جنگ است هم اظهارات این فعال آلمانی را تإیید کرد.

برخی رسانه‌های ایران روز دوشنبه از قول کاپیتان کشتی شاهد گزارش داده بودند که دو کشتی جنگی در حال اسکورت آن هستند.

خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس امروز، سه‌شنبه گزارش داده کشتی امداد رسان جمهوری اسلامی ایران که حرکت خود را به منظور رساندن کمک‌های غذایی و دارویی به مردم جنگ‌زده یمن از غروب روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه از بندرعباس آغاز کرده بود هم‌اکنون در خلیج عدن و در 50 مایلی یمن در حال حرکت است.

این کشتی دو روز قبل وارد خلیج عدن شد و فردا از کریدور بین‌المللی این خلیج خارج شده و پیش‌بینی می‌شود عصر فردا وارد تنگه باب‌المندب شود.