به گزارش پارس به نقل از نسیم این دیدار در پایتخت اردن انجام شده و دو طرف درباره افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با توجه به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه رایزنی کرده‌‌اند.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد دیپلمات‌های برخی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس با مقامات این رژیم به صورت محرمانه در "امان" پایتخت اردن دیدار و درباره افزایش همکاری‌های امنیتی رایزنی کردند.

این شبکه رادیویی گزارش داده نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکا نیز در این دیدار حضور داشتند. رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد نمایندگان کشورهای عربی در این دیدار با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه خواستار آمادگی برای شرایطی متفاوت شدند.

پیش از این رسانه‌های بین‌المللی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف صهونیستی - عربی ضد ایران خبر داده بود. آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم هم از برگزاری مذاکراتی محرمانه با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و کویت علیه ایران خبر داد.

هفته گذشته شیخ‌نشین‌های کشورهای عربی در مجموعه کمپ‌دیوید با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کردند و ضمانت‌هایی از آمریکا علیه ایران دریافت کردند. روزنامه فارن‌پالیسی گزارش داده بود مقامات رژیم صهیونیستی مخالفتی با ارسال سلاح‌های آمریکایی به ایران ندارند.