به گزارش پارس به نقل از فارس شرکت خودروسازی توفاس ترکیه اعلام کرد به دلیل گسترش اعتصاب کارگران، تولید خودروی خطوط این شرکت متوقف شده است.

کارگران خودروسازی توفاس ترکیه که واحدهای تولیدی آن در شهر بورسا قرار دارند در اعتراض به شرایط کنونی کار در این شرکت، دست به اعتصاب زده اند.

شهر بورسا قطب صنعت خودروسازی ترکیه محسوب می شود و از آن به عنوان دیترویت ترکیه یاد می شود.  تا پیش از اعلام ورشکستگی، شهر دیترویت آمریکا قطب خودروسازی جهان بود و بسیاری از شرکت های خودروسازی معتبر جهان در این شهر واحد تولیدی داشتند.

طی روزهای گذشته اعتراضات کارگران صنعت خودروسازی ترکیه در سطح خودروسازان این کشور گسترش یافته است.

اعتراضات کارگران خودروسازان در ترکیه در روز 14 می و از واحد تولید اویاک رنو در این کشور به عنوان بزرگ ترین خودروسازی ترکیه آغاز شده است.

اویاک رنو واحد تولید خودروی مشترک رنوی فرانسه و شرکت اویاک ترکیه است که از سوی ارتش این کشور تأمین سرمایه شده است.

کارگران رنو اویاک اعلام کرده اند که حقوق دریافتی آنها پایین بوده و طی ماه های گذشته اعتراضات آنها از سوی مدیران مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.

این کارگران اعلام کرده اند که در کارخانه خودروسازی مشابهی در ترکیه حقوق کارگران 60 درصد افزایش یافته است و این کارگران نیز خواهان افزایش حقوق خود به صورت مشابه هستند.

این اعتصاب در روز 15 می به واحد تولیدی خودروسازی توفاس این کشور نیز گسترش یافت.

شرکت توفاس سازنده مدل های فیات ایتالیا در ترکیه است و در سال 2013، 240 هزار خودرو در ترکیه تولید کرده است.

از سوی دیگر شرکت اویاک رنو نیز در سال گذشته 318 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که معادل 43 درصد از کل خودروی تولید شده در سطح این کشور ارزیابی شده است.