به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران آزار یا تجاوز جنسی در نیروهای نظامی آمریکا چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و وقوع صدها و هزاران مورد از این قبیل وقایع در طول یک سال نکته عجیبی نیست.

بر اساس برآورد کمیته های مربوطۀ وزارت دفاع آمریکا، تنها در فاصله کوتاهی از اکتبر 2013 تا سپتامبر 2014، حدود 18 هزار و 900 نفر در نیروهای نظامی این کشور، قربانی نوعی از تجاوز یا آزار و اذیت جنسی در محل خدمتشان شده اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر(HRW) همچنین اضافه می کند با وجود این آمار وحشتناک و تأمل برانگیز، در کمال تعجب شاهد آن هستیم که تنها 1 نفر از هر 4 نفر حاضر به گزارش رفتار جنسی بی شرمانه ای می شوند که علیه آنها صورت گرفته، که البته دلیل آن نیز چیزی نیست جز ترس از اقدامات تلافی جویانه و اذیت و آزار بیشتر از سوی افراد متجاوز یا از دست دادن جایگاه شغلی!

بر اساس یکی از پژوهش های 113 صفحه ای این سازمان که در سال جاری انجام شد، قربانیان تجاوز و آزار جنسی در نیروهای نظامی، 12 بار بیشتر از سایر قربانیان در معرض خطر تشدید رفتارهای خصمانه و تلافی جویانه از طرف همکاران خود هستند.

بنابر یافته های این تحقیق؛ تهدید، خرابکاری، شرایط کاری سخت تر، از دست دادن فرصت برای ترفیع درجه، و حتی امکان مطرح کردن اتهامات واهی علیه آنها از جمله عواقبی است که ممکن است در انتظار افراد قربانی باشد.