به گزارش پارس به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در مشهد طی دیدار با مدیران بنیاد زائر مراکز استانهای کشور افزود: شهریور 1393 از سوی شهرداری مشهد زمین رایگان برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) به مراکز استانها تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی استانها باید تا دوم خرداد ماه آتی نسبت به آغاز عملیات اجرایی این زائرسراها اقدام کنند گفت: چنانچه استانی تا آن زمان نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام نکند زمینها پس گرفته خواهند شد.

امام جمعه مشهد افزود: هر استانی که از کار ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد عقب بماند اینچنین تحلیل می شود که بین استاندار و نماینده ولی فقیه در آن استان هماهنگی وجود ندارد.

وی ساخت زائرسرای ارزان قیمت برای زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) را در مشهد از مطالبات مقام معظم رهبری ذکر و بیان کرد: شایسته زائران بارگاه ملکوتی حضرت نیست که به دلیل وضع نامناسب مالی در چادرهای مسافرتی اسکان یابند.

آیت الله علم الهدی گفت: به رغم اینکه ساخت زائرسراهای ارزان قیمت گامی مهم برای کمک به اقشار آسیب پذیر است هنوز برخی استانها نسبت به عملیاتی کردن این مهم در مشهد اقدام نکرده اند.

وی افزود: باید بنیاد زائر این استانها هرچه زودتر نسبت به ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست ساخت زائرسرای ارزان قیمت را بهترین مصداق عمل صالح توصیف و بیان کرد: در این استان و شهر مشهد با تمام توان موضوع ساخت زائرسراهای ارزان قیمت پیگیری می شود.

محمدحسن واحدی افزود: چنانچه استانی برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد با مشکل مواجه شود از طریق استانداری و وزارت کشور مشکلات مربوطه را پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید در مشهد شرایطی فراهم شود تا زائرین کم درآمد بدون دغدغه اسکان، از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) بهره گیرند.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی 23 پروژه استانی ساخت زائرسرای ارزان قیمت در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و شهرداریهای مناطق چهار، پنج و هشت مشهد در حال انجام است.

سیدحسن عابدی افزود: برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد زمین و پروانه به صورت رایگان از سوی شهرداری در اختیار استانهای متقاضی قرار می گیرد.

وی همچنین از آماده بهره برداری بودن 9 پروژه زائرسرای ارزان قیمت در مشهد خبر و ادامه داد: عملیات اجرایی 50 پروژه زائرسراحسینیه نیز در اطراف حرم امام رضا(ع) آغاز شده است.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) گفت: شهرداری مشهد به تمامی حسینیه هایی که از طبقات بالای حسینیه به عنوان زائرسرا استفاده کنند پروانه رایگان اعطا می کند.

به منظور ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای هر یک از استانها در مشهد اواخر سال 1392 بنیاد زائر امام رضا(ع) با مشارکت نمایندگان ولی فقیه در استانها، استانداران، شهرداران شهرهای بزرگ و مسوولان خراسان رضوی شکل گرفت.

در این چارچوب زمینهایی از سوی شهرداری مشهد و سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است. شهرداری مشهد تعهد کرده هزینه ای برای پروانه ساخت و پایان کار این زائرسراها دریافت نکند.

با ساخت این زائرسراها مسافران هر استان در مشهد از زائرسراهای مختص به خود با قیمت مناسب بهره خواهند گرفت.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون نفر جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) است.