به گزارش پارس به نقل از فارس ، ناوگروه سي‌وچهارم نيروي دريايي ارتش طي تماسي با کشتي امداد رسان «ايران شاهد» اعلام کرد که در منطقه حضور دارد و در صورت بروز مشکل به کمک آنها خواهد شتافت.

اين در حاليست که کشتي «ايران شاهد» از ظهر روز گذشته وارد کريدور خليج عدن شده، منطقه‌اي که دزدان دريايي در آن جولان مي دهند.

با شيوع پديده شوم «دزدي دريايي» طي چند سال گذشته در منطقه خليج عدن و درياي سرخ که يکي از مهمترين خطوط عبور و مرور کشتي‌هاي نفتکش و باربر ايراني بود، ناوهاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ماموريتهايي با طي مسافتهاي چندهزار کيلومتر در منطقه شمال اقيانوس هند، خليج عدن و درياي سرخ حاضر شده و تا به امروز صدها کشتي ايراني و خارجي را از حمله دزدان دريايي حفظ کرده است.

نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي از سال 87 مقابله با اين پديده نوظهور را در دستور کار قرار داد اما اولين ناوگروه خود را در تاريخ 20 ارديبهشت 88 براي حراست از خطوط مواصلاتي تجاري ايران در آبهاي آزاد، به اين منطقه اعزام کرد.

ناوگروه سي‌وچهارم نيروي دريايي ارتش متشکل از ناوشکن رزمي البرز و ناو لجستيک بوشهر از اواخر فروردين‌ماه ماموريت خود را آغاز کرده و با هدف حفاظت از خطوط کشتي‌راني در منطقه خليج عدن و شمال اقيانوس هند حضور يافته است.