به گزارش پارس تسنیم نوشت:وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، دیروز با رد بیانیه گروه تروریستی داعش مبنی بر سقوط کامل شهر «الرمادی» در عراق، اعلام کرد در حال نظارت و بررسی گزارش‌هایی است که درخصوص ادامه درگیری‌ها در الرمادی منتشر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، گروه تروریستی داعش، دیروز در بیانیه‌ای ادعا کرد کنترل کامل شهر الرمادی در غرب عراق را به دست گرفته و ده‌ها نظامی را کشته است.

شهر الرمادی مرکز استان عمدتا سنی‌نشین «الانبار» است. «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از نیروهای بسیج مردمی خواسته است برای آزادسازی این منطقه از چنگال تروریست‌ها، وارد الانبار شوند.

از سوی دیگر، «مورن شومان» سخنگوی پنتاگون با رد تسلط کامل داعش بر شهر الرمادی، اعلام کرد «اوضاع در این شهر استراتژی متغیر هست و درگیری‌ها ادامه دارد.»

این سخنگو افزود: «ما همچنان گزارش‌ها درخصوص وقوع درگیری‌های شدید (در الرمادی) را نظارت و بررسی می‌کنیم. اوضاع در این شهر ناپایدار و شهر صحنه نبرد شده است. هنوز اظهار نظر قطعی درباره اوضاع میدانی کنونی در آنجا، خیلی زود است.»

وی با عنوان این مطلب که «الرمادی از تابستان گذشته صحنه درگیری بوده است و در حال حاضر داعش در آنجا برتری دارد»، پیروزی داعش را «تبلیغاتی» توصیف کرد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد این وضعیت اقتضا می‌کند نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا از نیروهای عراقی برای استرداد آن (الرمادی) حمایت کنند و ایالات متحده نیز به پشتیبانی هوایی و مشاوره‌ دهی همچنان ادامه می‌دهد.

نیروهای امنیتی عراق، دیروز از سقوط یک پایگاه نظامی مهم در این شهر، خبر دادند.