به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه مدارک تخلف در هتل اسپیناس 2 گفت: شهردار منطقه 2 متولی بروز تخلف در هتل اسپیناس است و بنده تا به سرانجام رسیدن نتیجه، پیگیر موضوع خواهم بود.
ابوالفضل قناعتی در نشست خبری افزود: شایعاتی در خصوص برخی پروژه ها چون هتل اسپیناس2 مطرح شده است و برخی انتقاد داشته اند که اعلام تخلفات هتل اسپیناس به دلیل جلوگیری از سرمایه گذاری، اشتغالزایی و فعالیت های توریستی در شهر است.
وی افزود: بنده به طور جدی از سرمایه گذاری در امور اقتصادی به ویژه ساخت هتل به دلیل جذب توریست و اشتغالزایی حمایت می کنم اما مسئله ای که در خصوص هتل اسپیناس2 مطرح شده ، تخلف قانونی است که شهردار منطقه در روند فعالیت خود انجام داده است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به صحبت های اخیر شهردار تهران در زمان افتتاح نمایشگاه گل و گیاه گفت: شهردار تهران اظهار داشت که در پروژه هتل اسپیناس2 هیچ گونه تخلفی انجام نگرفته است. این در حالی است که من در بهمن ماه سال 93 تذکری در خصوص اضافه بنای این هتل داده ام .
قناعتی افزود: رای طبقه بیستم هتل اسپیناس2 به دلیل تخلفی است که شهرداری به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده است، از این رو درخواست داریم تا شهردار تهران در اظهار نظرها دقت کنند.
وی در خصوص فرایند پروژه هتل اسپیناس2 گفت: شهردار منطقه 2 در سال 87 با اولین رای کمیسیون ماده 5 به شماره 448 برای احداث هتل در سطح اشغال 30 درصد و حداکثر 8 طبقه بر روی زیرزمین موافقت کرده است؛ بنا به درخواست شهردار منطقه در دومین کمیسیون ماده 5 برگزار شده که در آن 16 طبقه بر روی همکف و نیم طبقه با سطح اشغال 30 درصد برای هتل به تصویب می رسد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مجددا براساس درخواست شهردار منطقه2، تعداد طبقات به 17 طبقه تبدیل می شود به این صورت که از طبقه دوم تا هفدهم معادل مساحت کل 68 هزار و 648 متر مربع تراکم مجاز داده می شود. 
قناعتی افزود: تخلفات شهردار منطقه از جایی شروع می شود که بدون هماهنگی با کمیسیون ماده 5 ساخت طبقه 18 هتل را در کمیسیون شهرسازی و معماری منطقه مطرح می کند که نهایتا با کسب اجازه از کمیسیون شهرساز و معماری منطقه احداث می شود.
وی گفت: با وجود اینکه برای ساخت طبقه 18 هتل از شورای معماری و شهرسازی منطقه مجوز کسب می کند اما طبقه 19 و 20 را بدون هیچ مجوزی احداث می شود البته بخشی از طبقه 20 تجاری و بخشی دیگر برای ساخت استخر در نظر گرفته شده است. که برای ساخت استخر شهرداری تهران نامه ای به کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخلف بودن آن ارجاع داده است.
قناعتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شماره پلاک ثبتی هتل اسپیناس گفت: ایراد مهم و اصلی این هتل نداشتن پلاک ثبتی مشخص بود که پس از بازدید اولیه متوجه شدیم که پلاک ثبتی هتل متعلق به ساختمان 2 طبقه دیگری در محله ای دیگر است که پس از بررسی پرونده ها تخلفات دیگر نیز مشخص شد؛ البته در حال حاضر شناسه هتل اصلاح شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر روند پیگیری تخلف هتل اسپیناس 2 گفت: پس از نخستین تذکر بنده ، پاسخ شهردار قانع کننده نبود ؛ طبق روال قانونی درخواست طرح سوال از شهردار تهران مطرح شده است و شهردار تهران فرصت دارد پس از اتمام 10 روز برای پاسخ به سوال بنده در شورا حضور یابند که در صورت قانع شدن اعلام خواهم کرد ولی در صورتی که قانع نشوم با رای یک سوم اعضا درخواست استیضاح شهردار تهران کلید خواهد خورد. 
قناعتی افزود:‌ مباحث فنی را تمامی گروه های کارشناس بررسی خواهند کرد و در صورت قطعیت تخلف در هتل اسپیناس اگر یک سوم اعضای شورا هم با بنده همراهی نکنند، بنده به تنهایی وظیفه خود را انجام خواهم داد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در اولین تذکری که به شهردار تهران مبنی بر تخلف هتل اسپیناس داده شد ، تاکید کردیم که با افراد متخلف برخورد شود از این رو انتظار نمی رفت که شهردار تهران نه تنها برخورد نکند بلکه افراد را جابجا کند و پست های جدید به آنها واگذار کند که در این زمینه نیز پیگیری خواهم کرد.
قناعتی به موضوع بلندمرتبه سازی اشاره کرد و گفت: پهنه ملک هتل اسپیناس در ارتفاع 1780 قرار گرفته است از این رو تخلف صورت نگرفته است. 
وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 فصل الخطاب است، افزود: تعداد طبقات اضافی اگر با مجوز کمیسیون ماده 5 ساخته می شد از نظر قانونی ایرادی به هتل وارد نبود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد: طبقه 18 در اردیبهشت سال 92 مجوز گرفته است. البته بنده متخلف اصلی را شهردار منطقه 2می دانم و مالک هرچند باید پاسخگو باشد اما متولی بروز تخلف نیست.
قناعتی با تاکید بر اینکه برآورد ریالی برای انجام تخلفات در هتل اسپیناس هنوز مشخص نشده است، گفت: برای تخلف هتل اسپیناس2 نیازی به تایید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیست و تا زمانی که قانع نشوم به بررسی پروژه خواهم پرداخت و سرانجام اسامی اعضایی که با بنده همراهی نکرده اند به مردم اعلام خواهم کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در هتل اسپیناس تخلفات دیگری نیز صورت گرفته است که در آینده اعلام خواهد کرد.
صدا و تصویر دارد