پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سيدمحمداسلامي- مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه ترکيه گفته است: "آنکارا آماده ايفاي نقش موثر و فعال در مناقشات ميان روسيه و غرب بر سر اوکراين است. آقاي وزير خارجه البته پا را فراتر هم نهاده است و عليه روسيه سخن گفته است: "اوکراين، کريمه و گرجستان آماج اقدامات نادرست روسيه قرار گرفته‌اند."

هر کسي که کم ترين اطلاعي از وزن سياسي ترکيه و عمق بحران ترکيه داشته باشد، مي داند که اين کشور حتي به شوخي هم نمي تواند در اين بحران نقش آفريني کند. بحراني که آمريکا، اتحاديه اروپا، آلمان و بسياري ازبازيگران قدرتمند ديگر نتوانسته اند گرهي از گره هاي کورآن را باز کنند. 

با اين حال اين اظهار نظر وزير خارجه کنوني ترکيه براساس تئوري ٨ سال قبل احمد داوود اوغلو بيان شده است. داوود اوغلو در سال ٢٠٠٧ وقتي هنوز فقط مشاور نخست وزير وقت يعني رجب طيب اردوغان بود در مقاله اي اين طور اظهار نظر کرد که ترکيه بايد در تمامي بحران هاي بين المللي نقشي بر عهده بگيرد. 

اکنون پس از ٨ سال اردوغان رئيس جمهور ترکيه و داوود اوغلو نخست وزير شده است.آنها ممکن است قصد داشته باشند با بلندپروازي سياست هاي مداخله جويانه شان در خاورميانه را به بالکان و شرق اروپا نيز تسري دهند.