به گزارش پارس به نقل از ایرنا، وی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که در مذاکرات مطرح می باشد و آقای آمانو در همان چارچوب صحبت کرده است، دسترسی هایی است که در چهار چوب پروتکل الحاقی داده می شود.

در سومین روز از دوره تازه مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران با معاون مسوول سیاست خارجی اروپا هلگا اشامید و هیات آمریکایی که امروز به مذاکرات اضافه شده اند سید عباس عرقچی و مجید تخت روانچی بعد از پایان دیدارهای خود, هتل کوبورگ وین را به سمت آژانس انرژی اتمی برای دیدار با آمانو که ساعت 2 به وقت محلی انجام شد, ترک کردند .

بعد از این دیدار عضو ارشد تیم مذاکر کننده هسته ای کشورمان در بین خبرنگاران آمد تا به سوالات آنها پاسخ دهد .

عراقچی درباره صحبتهای آمانو مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران گفت : آنچه که در مذاکرات مطرح می شود و آقای آمانو در همان چارچوب هم صحبت کرده است , دسترسی هایی است که در چارچوب پروتکل های الحاقی داده می شود و هیچ چیز فراتر از آن که آژانس در بقیه کشورها اجرا می کند مد نظر نبوده و نیست .

وی افزود : دسترسی به مراکز غیر هسته ای که شامل مراکز نظامی نیز می تواند باشد , طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خود را دارد و در حقیقت برای نمونه برداری های محیطی است و با آنچه که در ذهن ما به عنوان دسترسی به مراکز نظامی مطرح می شود متفاوت است و به هر حال موضوع دسترسی ها در چهارچوب پروتکل الحاقی خواهد بود و نه بیشتر .

معاون وزیر خارجه کشورمان از نتایج مذاکرات خود با طرف آمریکایی و اروپایی با اشاره به موارد اختلافی , درباره روند نگارش پیش نویس متن توافق نهایی گفت: اختلافات زیادی کماکان وجود دارد هم در موارد جزیی و هم در موارد کلی تر و به نظر می رسد که تا 2 هفته دیگر باید مذاکرات را ادامه بدهیم تا بتوانیم به یک متن واحد و یک پیش نویسی برسیم که میزان اختلافات در آن حداقل باشد و بعد در جلسه وزیران نهایی شود بنابر این کار زیادی باقی مانده است تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه سرعت در پیشرفت مذاکرات به دلیل سختی کار کم می باشد افزود : ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با یک روال مستمر برسیم و کارها را به سرعت جلو ببریم.