پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سرافراز براي عدم پخش سخنراني هاي رحيم پور ازغدي تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سخنراني هاي رحيم پور ازغدي در نماز جمعه و جمع هاي دانشجويي با استقبال گسترده مردمي صورت گرفته موجب شده تا فشارها براي جلوگيري از سخنراني هاي وي در دانشگاه و انعكاس آن در رسانه ملي، افزايش يابد.

سنجش هاي مركز افكار سنجي يك رسانه عمومي نشان مي دهد كه بازپخش سخنراني هاي رحيم پور در پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران، بيشتر از ساير سخنراني ها مورد استقبال عمومي قرار گرفته است.

همين موضوع موجب شده تا فشارهاي سنگيني بر محمد سرافراز رييس رسانه ملي شكل بگيرد تا محدوديت هاي قابل توجهي براي سخنراني هاي حسن رحيم پور ازغدي ايجاد شود. به گزارش پارس، در اين پيشنهادت سناريوهاي مختلف از حذف كامل سخنراني هاي وي از رسانه ملي تا پخش حداقل يك سخنراني در ماه از وي، پخش در زمانهايي كه تلويزيون حداقل بيننده را داراست و.. نيز مطرح شده است.

در عين حال برخي نيز خواستار آن شده اند كه بخشهايي از سخنان وي با سانسور و به صورت تقطيع شده از تلويزيون به افكار عمومي منعكس شود.

افرادي كه فشارهاي سنگيني را جهت حذف رحيم پور ازغدي از صدا و سيما سامان مي دهند ضمن طرح برخي مطالب موهن، وي را به ادبيات تند و مخالفت با گفتمان گروه اعتدال، متهم مي كنند به طوري كه برخي پرداخت برخي بودجه ها را منوط به كاهش برنامه هاي رحيم پور در رسانه ملي مي دانند.

حسن رحیم‌پور ازغدی از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامي و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او از ۲۵ اسفند ۱۳۸۱ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و به عنوان «چهره‌ای جدید در نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی» از وي یاد می‌شود. حتي برخي نخبگان حوزه و دانشگاه، او را ليدر فكري جوانان انقلابي اين زمان مي دانند.

از فعالیت های ایشان می توان به انتشار کتابها و مقالات متعددی در مورد مباحث دینی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی از جمله کتابها: (حسین (ع) عقل سرخ، علی (ع) و شهر بی آرمان، مهدی(ع)، ده انقلاب در یک انقلاب،محمد(ص)، پیامبری برای همیشه و ...( مقالات: (دین در "حاشیه" و دین در "صحنه"؟!، پارادوکسیکالیته روشنفکری دینی، مؤلفه های اصلاحات دینی و نقد آراء مخالف، جامعه ی دینی و نسبت آن با حکومت دینی، عرف و مصلحت در ترازوی حکومت اسلامی، و ...) اشاره کرد.

سخرانیها و نشستها و گردهماییهای داخلی و خارجی استاد رحیم پور ازغدی با دانشجویان، استادان و نخبگان در برنامه ای به نام طرحی برای فردا، به طور هفتگی جمعه ها پخش می گردد.