به گزارش پارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال با اشاره به اعلام ۲۴ اردیبهشت ماه از سوی رسانه‌های سعودی برای اعدام آیت‌الله شیخ نمر، از علمای برجسته شیعه عربستان گفت: شخصیت مذهبی و حوزوی و علمی آیت‌الله شیخ نمر شخصیتی است که متعلق به یک شهر و یک مکان خاص از عربستان نیست بلکه این عالم وابسته به تشکیلات دینی و حوزوی شیعیان است.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: آیت‌الله شیخ نمر به عنوان یک عالم دینی و شیعی مورد حمایت همه روحانیت و حوزه‌ها و مراکز حوزوی و ملت‌ها و نظام‌های شیعی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه‌های اشتباه از سوی آل‌سعود در عرصه دینی و سیاسی اظهار کرد: آنچه حکومت جدید عربستان در تصمیم‌های نسنجیده در ابعاد مختلف داشته در این مدت، حکایت از عدم تدبیر کسانی است که مسئولیت‌های مهم حکومتی و پادشاهی عربستان را بر عهده گرفتند، دارد.

فرخ فال افزود: در نسنجیده عمل کردن آنها می‌توان به نسل کشی مسلمین یمنی در ماه حرام اشاره کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: امت اسلامی به عنوان امت واحده، همه شخصیت‌ها، آحاد و ملت‌هایش باید مورد احترام قرار گیرد و صدق اسلام در ارتباط با حفظ دماء مسلمین وظیفه سنگینی بر عهده مسلمانان گذاشته است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین امام علی (ع) که می‌فرمایند «ابذل لأخیک دمک و مالک و لعدوّک عدلک و انصافک....» شما نسبت به برادران دینیتان موظفید حتی خونتان و مالتان را بدهید و جان مسلمانان را حفظ کنید، گفت: نظام عربستان بر خلاف آئین خلفا که علی علیه‌السلام را از خلفای قابل احترام خود می‌دانند، باید بر طبق گفته علی علیه السلام جان و مال و خون مردم یمن را حفظ می‌کردند، نه اینکه مانند صهیونیست‌ها به جان و مال و ملت یمن حمله کنند.

فرخ‌فال خاطرنشان کرد: حال در کنار این جنایت‌ها شخصیت وارسته‌ای همچون آیت‌الله نمر که تعلق به همه مراکز دینی تشیع و اسلام دارند را بر خلاف اساس قضاوت و احکام اسلام و اصول دین به اعدام محکوم کنند و بر آن سماجت کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان حوزه علمیه به تشکیلات قضایی عربستان و نظام حاکم آن توصیه می‌کنیم و تذکر می‌دهیم که هرگز دست خود و قوه قضائیه خود را با کاری که ننگی بر نظام و دستگاه قضایی این کشور است، آلوده نکند و هرچه زودتر خبر را تکذیب کرده و این شخصیت بزرگ و مؤثر دینی را بدون قید و شرط آزاد کند.