گروه پارس ، «ضیف الشامی»، عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» اعلام کرد که رزمندگان این جنبش، یک فروند جنگنده مراکشی را در استان صعده، واقع در شمال سرنگون کردند.

الشامی اعلام کرد: این جنگنده مراکشی پیش از آنکه پدافند هوایی آن را هدف قرار دهد و سرنگون کند، درحال انجام عملیات نظامی علیه یمن بود.

این عضو دفتر سیاسی «انصارالله» درباره سرنوشت خلبان و لاشه هواپیما گفت: لاشه این جنگنده هم‌اکنون در اختیار ماست اما اطلاعی از سرنوشت خلبان آن نداریم.

نیروی هوایی مراکش در بیانیه‌ای که روز گذشته (یک‌شنبه) منتشر کرد، از  سرنگونی یک فروند جنگنده اف 16 این کشور که در جنگ علیه یمن در کنار  عربستان سعودی مشارکت دارد، خبر داد و تأکید کرد که اطلاعی از سرنوشت خلبان این هواپیما در دست نیست، اما تحقیقات درباره اطلاع از سرنوشت خلبان ادامه دارد.

مراکش حمایت خود از حملات عربستان سعودی علیه یمن و مشارکت در این حملات را به‌واسطه جنگنده‌های اف 16 این کشور که در یکی از پایگاه‌‌های نظامی امارات متحده عربی مستقر هستند، اعلام کرد.

مراکش، پارسال هنگامی که آمریکا اعلام کرد، در صدد تشکیل ائتلافی بین‌المللی علیه داعش برای مبارزه با این گروه تروریستی تکفیری است، یک اسکادران از جنگنده‌‌های اف 16 خود را به امارات اعزام کرد تا در عملیات ائتلاف علیه داعش در سوریه و عراق مشارکت داشته باشند.

مراکش در کنار مصر، یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شمال آفریقا شمرده می‌‌شود.

این نخستین مأموریت جنگنده‌های مراکشی از زمان خرید 24 فروند جنگنده توسط عربستان سعودی در سال 2011 میلادی از آمریکا به شمار می‌آید.