به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیداحمد احمدی‌زاده در خصوص انتشار مطلبی با عنوان "روایت شاهد عینی از ماجرای مطهری در شیراز"، گفت: استانداری فارس فردای روز واقعه به دلیل خسارات وارد شده به تاکسی مذکور، هماهنگی لازم به منظور انجام تعمیرات لازم را انجام داده و دو روز بعد خودروی تاکسی تعمیر و به راننده تحویل شده و راننده تاکسی نیز به کسب و کار خود در فرودگاه مشغول شده است.

وی اضافه کرد: پس از انجام تعمیرات لازم، با مدیریت استانداری فارس، مبلغ 30 میلیون ریال به منظور جبران زیان ناشی از افت قیمت خودرو و عدم فعالیت دو روزه راننده تاکسی، به وی پرداخت شده است.

احمدی‌زاده همچنین گفت: پس از جبران خسارات راننده تاکسی، حق قانونی وی از منظر حقوق خصوصی و شهروندی در جهت پیگیری تعرض انجام شده در محاکم قضایی، به وی یادآوری شده و طرح مطالبی مانند پیگیری دریافت خسارات از مهاجمین، توسط شخص راننده تاکسی خلاف واقع است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس خاطرنشان کرد: تاکسی حامل آقای مطهری تنها از ناحیه بدنه و شیشه مورد صدمه قرار گرفته بود که در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر و تحویل راننده آن شد، آنچه هم اکنون به عنوان تعمیرات خودرو مطرح شده است ربطی به حادثه مذکور ندارد و نباید به صورت ابهام آمیز، مرتبط با آن واقعه معرفی شود.

احمدی‌زاده تصریح کرد: استانداری فارس آمادگی دارد درخواست‌های راننده تاکسی مذکور را بررسی کرده و نسبت به ادعای مطالبات احتمالی همچون گذشته پاسخگو باشد.

روزنامه ایران مطلبی را در گفت و گو با علی باغبانی، راننده تاکسی حامل علی مطهری منتشر کرده که در آن مصاحبه، راننده این تاکسی مدعی شده که تاکسی‌اش در تعمیرگاه است و هیچ مبلغی به او پرداخت نکرده‌اند از طرفی به او اعلام کرده‌اند که خسارتش را از حمله کنندگان باید دریافت کند.