به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران امروز در خطبه‌های خود با اشاره به تهدیدهای نظامی آمریکا توأما با مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان عزیز ما اگر در روند مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم بزنند.


وی افزود: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان می‌خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکند که البته مذاکره نیز نخواهند کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه ما کاری به بازی‌ اوباما و کنگره نداریم، گفت: آنها هر غلطی می توانند بکنند. مهم این است که ملت راه خود را یافته و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با تأکید بر اینکه تهدید دومین ویژگی فراعنه است که قرآن نیز به آن اشاره داشته، گفت: فرعون زمانه با هر کشوری که چپ می‌کند بلافاصله از تحریم اقتصادی تا تهدیدهای دیگر سخن می راند. امروز نیز وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته‌اند اگر مذاکرات شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است. پاسخ این‌ها را رهبری دادند و غلط می‌کنند که متعرض ملت ایران شوند.

وی ادامه داد: اگر دست از پا خطا کنید و متعرض ملت ایران شوید ملت ایران تا به آخر تعقیب‌تان می‌کند و شما را به روز سیاه می‌نشاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به هشت سال دفاع مقدس اشاره و رویارویی ایران در این جنگ را رویارویی با آمریکا و هم‌پیمانانش عنوان و تصریح کرد: همه می‌دانند که هشت سال جنگ پس از پیروزی انقلاب با کمک شما به صدام صورت گرفت و اگر می‌خواهید یک بار دیگر شانس تان را امتحان کنید و ببینید که ملت ایران درسی به شما می‌دهد که هرگز فراموش‌تان نشود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش امروز نماد جریان باطل در دنیا هستند، گفت: باطل مجسم رفتار وقیحانه آمریکاست. قرآن نماد استکبار را فرعون معرفی می‌کند و 20 ویژگی نام می‌برد که تمام این ویژگی‌ها قابل رویت در دول استکباری است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا یک کشور از صدها کشور جهان است، خاطرنشان کرد: آمریکا حد خود را ببیند و مانند یک کشور از صدها کشور دنیا رفتار کند اما ما می‌بینیم که اینها در همه جا فضولی می‌کنند. در یمن، بحرین تولید گروهک‌های تکفیری آدمکش و حتی دخالت نظامی در کشورها.

به گفته خطیب موقت نمازجمعه تهران ایالات متحده آمریکا در طول 50 سال اخیر به 50 کشور حمله نظامی مستقیم و غیرمستقیم کرده است بنابراین امروز سرکش‌ترین دولت‌ در جهان آمریکاست که حتی به مردم خودش هم رحم نمی‌کند.

آیت‌الله خاتمی به طرح آمریکایی‌ها برای تجزیه عراق اشاره و خاطرنشان کرد: طرح آمریکایی اخیر برای عراقی‌ها و تشکیل سه دولت شیعه، سنی و کرد خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد چرا که ملت عراق خوب این توطئه‌ را می‌شناسد و مقابل آن خواهد ایستاد. آمریکا یک روز هم خیرخواه ملت‌ها نبوده و تمام هم و غمش سلطه بر ملت‌هاست.