پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پزشکان و مسئولان مراکز بهداشتی در استان صعده یمن تاکید کردند که شمار زیادی از شهروندان یمنی به علت اقدام عربستان سعودی در به کارگیری بمب های خوشه ای زخمی شده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، عربستان سعودی در تجاوزگری علیه یمن علاوه بر ویرانی های گسترده، از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا علیه یمنیها در مناطق مختلف از جمله شهر صعده استفاده کرده است.

 شدن یمنی ها با بمب‌های آمریکایی

احمد الجایفی معاون مدیر بیمارستان نظامی گفت: گزارش هایی به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه از سلاح های ممنوع، یعنی بمب های خوشه های و سلاح هایی از این دست استفاده شده است، اما ما آماری درباره شمار زخمی شدگان به علت استفاده از این سلاح ها نداریم.

سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: تصاویر، ویدیوها و دلایل قاطع حاکی از به کارگیری سلاح های خوشه ای است و این نشان می دهد آنچه روی می دهد، جنگ نسل کشی است.

عبد الكريم الخطيب مدير کل دفتر بهداشت در استان صعده نیز گفت: رژیم سعودی در تجاوز به یمن از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل استفاده کرده است. کارکنان بخش بهداشت شاهد بودند که به علت به کارگیری سلاح های ممنوعه شمار زیادی زخمی یا شهید شدند.

 شدن یمنی ها با بمب‌های خوشه ای آمریکایی2

حسن المولف مدیر اداره حوادث غیرمترقبه نیز تصریح کرد: شمار شهدایی که به صعده منتقل شده اند، به 113 شهید رسیده است که بسیاری از آنها کودک و زن هستند.

ناظران بر این باورند که ادامه حملات رژیم سعودی به یمن نشان دهنده گرفتار شدن این رژیم در باتلاق یمن است.