به گزارش پارس، تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار خبرداد:  شیخ نعیم قاسم طی اظهاراتی درباره سوریه گفت که متاسفانه در حال حاضر راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد و کشورهای بزرگ و در رأس آن آمریکا به امور دیگر سرگرم هستند و می خواهند راه حل سیاسی را یک یا دو سال و یا حتی بیشتر به تاخیر بیاندازد و هر تلاشی که مشاهده می کنید تنها برای بهبود موقعیتشان است.

وی افزود: در هر صورت نبرد جرود قلمون در راه است، این نبرد سر بیرون آورده و بار دیگر ثابت می کند که تکفیری ها آنگونه که می خواهند قادر به گسترش نیستند و این نبرد، نبرد حمایت از روستاهای لبنان و ممانعت از گسترش تکفیری ها برای جلوگیری از تحقق اهداف آنهاست.

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت که اگر لبنانی ها به دنبال راه حل و برون رفت از بحران کنونی نباشند ما با بحران سیاسی نامحدود مواجه خواهیم شد.

وی درباره اوضاع یمن نیز این سوال را مطرح کرد که چه فرقی بین عربستان و داعش وجود دارد؟ داعش اعراب و مسلمانان را به قتل رسانده و سرشان را از بدنشان جدا می کند و عربستان نیز با هواپیماهای خود ده ها و صدها کودک، زن و سالخورده را می کشد و هر دوی آنها با دشمن نمی جنگند بلکه اعراب و مسلمانان را به قتل می رسانند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به ضرورت راه حل سیاسی در یمن، تاکید کرد که حل و فصل امور بدون این شیوه میسر نیست بلکه تنها فجایع را بیشتر کرده و این فجایع نیز نه تنها بر یمن بلکه بر همه کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عربستان تاثیر خواهد داشت.