به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن ابراز تاسف نسبت به سکوت جهانی در قبال تجاوز عربستان به یمن گفت: داعش و عربستان فرقی با هم ندارند. داعش افراد را سر می‌برد و عربستان نیز با جنگنده‌هایش صدها زن، کودک و سالخورده یمنی را می‌کشد.


به گزارش سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: آنچه در یمن رخ می‌دهد تجاوز ظالمانه‌ای از سوی عربستان و آمریکا است که از مرز انسانیت و قانون عبور کرده و عناوین جنایت و وحشی‌گری را به خود گرفته است.

وی افزود: ما از سکوت منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال یمن متاسفیم، این سکوت به جایی رسیده که شورای امنیت برقرای آتش بس انسانی را برای امدادرسانی به یمنی‌ها و نجات زخمی شدگان رد می‌کند، در واقع همگان تجاوز به یمن را تایید کرده‌اند. این به ما ثبات می‌کند که موضع شورای امینت یک موضع جنایتکارانه است.

وی ادامه داد: چه فرقی میان عربستان و داعش وجود دارد؟ داعش افراد را می‌کشد و سرشان را از تن جدا می‌کند، عربستان نیز با جنگنده‌های خود کودکان، زنان و سالخوردگان را می‌کشد. عربستان و داعش اعراب و مسلمانان را می‌کشند نه دشمنان را. عربستان با اقدام خود به طرح اسرائیلی خدمت می‌کند چرا که هدف طرح اسرائیلی ایجاد تفرقه میان اعراب و مسلمانان است و اینکه دست به کشتار همدیگر بزنند تا خود تنها دولت امن در منطقه باقی بماند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: در حال حاضر عربستان تدابیری اتخاذ کرده که در نهایت به سود طرح اسرائیلی خواهد بود تا جهان عرب به طور کلی دچار تنش و درگیری شود و اسرائیل همچنان به جنایت‌های خود ادامه دهد. ما از مدت‌ها خواهان راهکار سیاسی در یمن بوده‌ایم، نمی‌توان اوضاع را اینگونه حل کرد چرا که به این صورت اتفاقات بدتری رخ خواهد داد که نه تنها بر یمن بلکه بر تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان تاثیر خواهد گذاشت.

وی درخصوص اوضاع در سوریه نیز گفت: در دوره اخیر شاهد عملیات جنگ و گریز در مناطق سوریه بوده‌ایم، گاهی نظام توانسته مناطقی را پس بگیرد و گاهی تکفیری‌ها مناطقی را اشغال کرده‌اند. برخی می‌گویند مخالفان مسلح ادلب و جسرالشغور را اشغال کرده‌اند پس باید به این مساله نیز توجه کنند که مثلث درعا- دمشق- ‌قنیطره در جنوب به طور کامل آزاده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه راهکار سیاسی در سوریه در حال حاضر وجود ندارد کشورهای ابرقدرت از جمله آمریکا مشغول امور دیگری هستند و می‌خواهند راهکار سیاسی در سوریه برای یک یا دو سال یا بیشتر به تاخیر بیفتد. در هر صورت ما به جنگ آزاد سازی مناطق کوهستانی اطراف قلمون نزدیک می‌شویم و این بار ثابت خواهیم کرد که تکفیری‌ها نمی‌توانند آنطور که می‌خواهند پیشروی داشته باشند. این جنگ، جنگ حمایت از روستاهای مرزی لبنانی و ممانعت از پیشروی تکفیری‌هاست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان خارج از اولویت‌های کشورهای ابرقدرت است و هیچ کسی در حال حاضر به حل اوضاع لبنان نمی‌اندیشد چرا که اولویت‌های دیگری دارند اما ما در مقابل بحرانی قرار داریم که باید هرچه سریعتر حل شود. تحریم جلسات پارلمان از سوی برخی طرف‌ها اقدامی نامناسب است که موجب انتخاب رئیس جمهور آتی نخواهد شد؛ ما امروز در مقابل دو گزینه قرار داریم یا تعطیل کردن جلسات پارلمان یا انتخاب رئیس جمهور قدرتمند و ما به عنوان حزب‌الله انتخاب رئیس جمهور قدرتمند را برگزیده‌ایم.