به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ انتشار نامه‌ای جعلی در فضای مجازی منتسب به "آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سبب واکنش و صدور بیانیه دفتر وی شد.

در متن نامه صادره از سوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان مرکزی و امام جمعه اراک بااشاره به انتشار کذب با توضیح آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی در فضای مجازی و در سربرگ  ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن رد و تکذیب نامه یاد شده نکاتی را در راستای انتشار و تدویر افکار عمومی و درج در سایت‌ها آورده است:

1.همه نامه ها و مکاتبات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در سربرگ دفتر نماینده ولی فقیه تهیه و با شماره رسمی و تاریخ به واحدهای ذیربط ارسال می‌گردد.

2. همه نامه‌ها و مکاتبات بر اساس روند اداری دارای نسخه آرشیو و بایگانی شده که نامه مذکور فاقد هرگونه سابقه و اقدام از طریق دفتر بوده است.

3. نامه کذب مذکور از طرف معاونت اجرائی ستاد احیاء امر معروف و نهی از منکر صادر شده در صورتی که حضرت آیت‌الله دری نجف آبادی  به عنوان رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان امور را مدیریت می‌کند و هیچ تناسبی بین امضاء و واحد ابلاغ کننده وجود ندارد.

4.امام جمعه هر شهرستان مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همان شهرستان مربوط بوده که به عنوان رئیس ستاد شهرستان و بخش شناخته می‌شودکه این موضوع به طور قانونی در شرح وظایف امامان جمعه لحاظ شده است.

5. این قبیل جعل بیشتر برای توهین و زیر سوال بردن مقدسات است.

6. موضوع کاپیتولاسیون مربوط به سال 1343 و مرحله دوم قیام حضرت امام خمینی (ره)و یکی از افتخارات مرجعیت و فقاهت  شیعه و امام راحل است که در جای خود باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد سخنان حکیمانه و شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) و قیام مردم قم  در آن تاریخ و تبعید آن بزرگوار به بورسای ترکیه و حوادث ان روزگار بررسی و بازنگری شود و ربطی به عناوین ساختگی دیگر ندارد.

در پایان این بیانیه آورده شده است: "دروغگویان همواره کم حافظه بوده است، خداوند امت ما را از شر دروغگویان و فتنه گران،  مزدوران بیگانه پرست و فریب خوردگان، کفر، نفاق، تکفیر نجات بخشد و به همه ما ایمان و بصیرت، داناییف حکمت، توفیق خدمت عنایت فرماید."