به گزارش پارس به نقل از فارس ، در پی برگزاری دومین تظاهرات یهودیان اتیوپیایی طی یک هفته گذشته در تل اویو علیه خشونت پلیس ضد این بخش از جامعه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم اسراییل خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که مامور تشکیل کابینه جدید هم شده است، در پی وقوع ناآرامی ها و تظاهرات گسترده یهودیان اتیوپیایی در تل آویو، خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی اوضاع با حضور یوحنان دانینو بازرس کل پلیس این رژیم شد.

در پی برگزاری تظاهرات گسترده یهودیان اتیوپیایی معترض به خشونت پلیس صهیونیستی و نحوه تعامل جامعه صهیونیستی با آنها، نتانیاهو دستور برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی این تحولات را داد.

این در حالی است که در جریان تظاهرات یهودیان اتیوپیایی در وسط تل آویو در اعتراض به خشونت پلیس رژیم صهیونیستی، ۲۰ نفر از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی زخمی و ۶ نفر از یهودیان نیز بازداشت شدند.

به گزارش شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در درگیری های شدید عناصر پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیان اتیوپیایی معترض به خشونت های پلیس، ۲۰ نفر از عناصر پلیس زخمی شدند و در مقابل، ۶ نفر از تظاهرکنندگان هم بازداشت شدند.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که پلیس با استفاده از گلوله های صوتی تعدادی از تظاهرکنندگان را متفرق کرده بود، اما آنها دوباره به جمع تظاهرکنندگان پیوسته اند. شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده علیه تبعیض نژادی موسسات رسمی رژیم صهیونیستی در قبال یهودیان اتیوپیایی شعار می دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز قبلا اعلام کرده بود که هزاران نفر از یهودیان اتیوپیایی در نزدیکی برج های عزرئیلی در وسط تل آویو تظاهرات کردند تا اعتراض خود به خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه اعضای این طایفه یهودی را نشان دهند.

به گزارش رادیو صهیونیستی، تظاهرکنندگان تعدادی از تقاطع های اصلی این منطقه را بستند و صدها نفر از عناصر پلیس و گارد مرزی اسرائیل برای مقابله و متفرق کردن آنها در اطراف این منطقه مستقر شدند.

اسحاق آهرانوویچ وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این تظاهرات گسترده مدعی شد که نمی توان گناه نحوه تعامل جامعه صهیونیستی با اعضای طایفه یهودیان اتیوپیایی را تنها به گردن پلیس انداخت.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین یهودیان اتیوپیایی هفته گذشته نیز تظاهرات مشابهی را در شهر قدس برگزار کرده بودند که منجر به زخمی شدن ۸ نفر در درگیری با عناصر پلیس شده بود. این گروه از یهودیان سه سال پیش هم در اعتراض به خودداری برخی موسسات آموزشی از ثبت نام فرزندان آنها به همراه یهودیان از نژادهای دیگر، تظاهرات کرده بودند.

آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که جمعیت یهودیان اتیوپیایی در اسرائیل ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۵۴۰۰ نفر از آنها در تشکیلات ارتش خدمت می کنند. پایگاه اینترنتی یهودیان اتیوپیایی "اتیوپین ناشیونال پروجکت" نیز اعلام کرده است که ۸۲ هزار نفر از این یهودیان اتیوپیایی در خارج از فلسطین اشغالی متولد شده و به آنجا مهاجرت کرده اند.