به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «اسامه نقلی» رئیس اداره مطبوعاتی وزارت خارجه عربستان گفت: عادل الجبیر تاکنون از زمان انتصابش به سمت وزیر خارجه، به هیچ وجه با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده و مطالبی که در این خصوص منتشر شده، صحت ندارد و بی اساس است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها سخنانی را از قول «عادل الجبیر» وزیر خارجه جدید عربستان منتشر کردند که وی در اولین نشست خود با معاونانش بعد از انتصاب به سمت وزیر خارجه گفته که آماده‌ است به ایران برود و درباره مسائل مختلف از جمله یمن با تهران گفت‌وگو کند.
بر اساس گزارش این رسانه‌ها الجبیر با اشاره به نقش و اهمیت ایران در خاورمیانه افزود: برای حل و فصل درگیری‌های اخیر با ایران هیچ راهی به جز گفت‌وگو و بازکردن باب مذاکرات مستقیم وجود ندارد و دشمنی با ایران به نفع ما نیست.

الجبیر افزود: درگیری‌های کنونی در یمن، جنگ در سوریه، بحران لبنان، مشکلات بین گروه‌های فلسطینی در غزه، اختلافات در کابینه افغانستان، بحران بحرین بین شیعه و اهل تسنن، مشکل طالبان در پاکستان، کل مسئله یمن با ایران مرتبط است، و ایران می‌تواند این مسائل را حل کند. بنابراین ما باید با تهران تعامل کنیم و برای هماهنگی با تهران شکافها و موانع را برداریم.

وزیر خارجه عربستان گفت: اروپا و آمریکا درباره این نتیجه‌ای‌ که ما به آن رسیدیم، یقین کامل دارند، چین و روسیه نیز باید در مسیر هماهنگی و تعامل با ایران گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا و اروپا خواهان آشتی با ایران هستند، درست نیست که ما از این آشتی به دور باشیم و دشمن باقی بمانیم، زیرا این به نفع ما نیست.

وزیر خارجه جدید عربستان در بخش‌ دیگری از سخنان خود گفت: باید یادآوری کنم که ایران هیچ مشکلات داخلی ندارد و همه مرزهایش با همه کشورها در ثبات کامل است.

الجبیر گفت: ما نمی‌توانیم که با شیعه یا حامیان انقلاب اسلامی ایران تعامل نکنیم. به منظور حفظ منافع عربستان و جلوگیری از بحرانی شدن روابط ما باید مشکلات و مسائل را حل کنیم و از آمریکا و غرب می‌خواهیم که توافقات جدیدی با تهران داشته باشند.