پايگاه خبري تحليلي «پارس»- فشارها براي نزديك شدن علي لاريجاني به جريان اصلاحات و گروه اعتدال در هفته هاي اخير مضاعف شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بر اساس تصميم شوراي مشورتي رئيس دولت هفتم و هشتم، بايستي «علي لاريجاني» در انتخابات آتي يا در كنار «حسن روحاني» قرار گيرد و يا اينكه به عنصري براي تفرقه در ميان اصولگرايان تبديل شود.

بر اساس اين طراحي در صورتي كه فضاي سياسي و اجتماعي براي همكاري نزديك «علي لاريجاني» و «حسن روحاني» وجود نداشت، رئيس مجلس اصولگرايان بايستي وارد طراحي وحدت اصولگرايان شده و با مخالف خواني هاي گسترده، به فروپاشي وحدتِ «نيم بند» اصولگرايان اقدام نمايد و حداقل اينكه بتواند با فرايندي براي ماندن در فرايند وحدت اصولگرايان، امتياز بيشتري دريافت كند و عناصر نزديكتر به گروه «اعتدال»(همراهان سياسي رئيس جمهور) كه در زمره اصولگرايان محسوب مي شود را در فهرست وحدت اصولگرايان تحميل نمايد.

هر چند دكتر علي لاريجاني در مقابل اين فشارها همچنان مقاومت مي كند ولي بر اساس طراحي شوراي مشورتي رئيس دولت هفتم و هشتم، قرار است «عباس آخوندي»،‌ »اسحاق جهانگيري»‌، «محمد نهاونديان»‌ و «محمد جعفری صحرارودی» جلسات مشتركي را براي فشار به علي لاريجاني برگزار نمايند كه هنوز هيچكدام از اين افراد در اين مورد اظهار نظري نداشته اند.

«عباس آخوندي» باجناق علي اكبر ناطق نوري است. ناطق نوري پدر معنوي گروههاي سنتي از جمله علي لاريجاني محسوب مي شود.

«محمد نهاونديان»‌ در تمام طول مجلس ششم و تا پيش از آغاز به كار دولت يازدهم مشاور اقتصادي لاريجاني بود.

«محمد جعفری صحرارودی» در انتخابات خرداد 88 از حاميان نامزد جريان اصلاحات بود.