به گزارش پارس، فارس به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: عبد الفتاح السیسی امروز شنبه در سفری چند ساعته به ریاض رفت و قرار است با ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی دیدار کند.

برخی منابع آگاه نیز گفتند که سامح شکری وزیر خارجه مصر السیسی را در این سفر همراهی می کند و قرار است دو طرف راهکارهای تقویت روابط و همکاری بین مصر و عربستان و آخرین تحولات مربوط به منطقه به خصوص اوضاع یمن، سوریه و لیبی و نیز مقابله با گروه های تروریستی را بررسی نمایند.

سفر السیسی به ریاض در حالی است که عربستان طی چند روز گذشته شاهد عزل و نصب های گسترده و تغییرات در خاندان حاکم سعودی بود.

مردم و جریان های سیاسی مصر به السیسی درباره هر گونه مشارکت در جنگ علیه یمن و پیامدهای ناشی از آن هشدار داده بودند.

روابط السیسی با عربستان سعودی پیش از مرگ ملک عبدالله در بالاترین سطوح خود قرار داشت به طوری که رویکرد ریاض حذف اخوان المسلمین مصر از عرصه سیاسی این کشور بود.

به نظر تحلیلگران سیاسی، با روی کارآمدن پادشاه جدید در عربستان رویکرد این کشور نیز در قبال مصر تغییر کرده و این تغییرات همسو با سیاست های آمریکا در منطقه است.

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی جزئیات دیدار شاه جدید عربستان سعودی با رؤسای جمهور آمریکا و مصر را منتشر کرده بود.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: نشستی که بین عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و ملک سلمان در ریاض برگزار شد ، ۴ موضوع را مورد بررسی قرار داد. ملک سلمان در این دیدار به مهمان مصری خود گفت: ما از شما دو درخواست داریم و در مقابل ۲ موضوع به شما می‌دهیم. درخواست‌های عربستان پذیرش اخوان‌ المسلمین در عرصه سیاسی مصر از طریق تغییر نحوه تعامل با آن‌ها تا حد امضای سند آشتی و دادن مجوز فعالیت به آن ها و تبعیت از موضع عربستان در قبال یمن بود. ملک سلمان در مقابل از "حمایت نامحدود از مصر" و همچنین "تلاش برای آشتی دادن قاهره با ترکیه و قطر" خبر داد