پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر امروز شنبه در چارچوب دیداری رسمی برای سومین بار در طول سه ماه اخیر، به عربستان سفر کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، منابع رسمی در فرودگاه بین المللی قاهره تاکید کردند که عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر ظهر امروز در دیداری رسمی عازم عربستان شد؛ این سومین سفر سیسی به عربستان طی 99 روز اخیر است.

منابع عربستانی هم ساعتی پیش، از ورود سیسی به ریاض و استقبال ولی عهد و جانشین ولی عهد از وی در فرودگاه پایتخت عربستان خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که سیسی پس از استقبال در فرودگاه، به دیدار ملک سلمان رفته است.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای در باره این سفر آورده است: هدف از این سفر تبریک گفتن به محمد به نایف و محمد بن سلمان به مناسبت تصدی ولیعهدی و جانشین ولیعهدی در عربستان است.

اما عفیفی عبدالوهاب سفیر مصر در ریاض تصریح کرد که این سفر به جز تبریک گفتن، اهداف دیگری دارد.

به نوشته خبرگزاری خاورمیانه مصر "منا"، عفیفی عبدالوهاب افزود: این سفر در چارچوب رایزنی و هماهنگی مستمر میان دو کشور درباره تحولات منطقه بویژه حوادث یمن، سوریه و عراق است.

سفیر مصر در ریاض خاطرنشان کرد: این سفر، کوتاه و فوری خواهد بود و سیسی در جریان آن با ملک سلمان پادشاه، محمد بن نایف ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر کشور و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان دیدار خواهد کرد.

سفر سیسی به عربستان نخستین سفر به این کشور پس از تغییرات اخیر است و قرار است فردا محمد ششم پادشاه مغرب نیز به عربستان سفر کند.

رییس جمهور مصر در 24 ژانویه گذشته برای تسلیت گویی به مناسبت مرگ ملک عبدالله راهی عربستان شده بود. او همچنین در اوایل ماه مارس گذشته نیز به عربستان سفر کرد.