به گزارش پارس، فردا به نقل از ابنا نوشت: «سیف الله چتا» دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان که در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مشترک مرزی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در زاهدان گفت: «عبدالستار ریگی» که اخیرا در کویته پاکستان دستگیر شده در اختیار ماست.

وی افزود: آماده‌ایم تا در راستای افزایش تعامل و همکاری با مسئولان ایران و سیستان و بلوچستان عوامل ناامنی و تروریست را دستگیر کنیم و به سزای عملشان برسانیم.

دبیر کل ایالت بلوچستان تاکید کرد: ما هم از بروز ناامنی‌هایی که در مرز مشترک رخ می‌دهد ناراحت هستیم و مایلیم تا با افزایش روابط و تجهیزات مرزی و لوازم ارتباطی سریع بتوانیم در مواقع حساس و مورد نیاز در ارتباط با مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان با اشراری که از خاک پاکستان علیه ایران استفاده می‌کنند برخورد کنیم.

وی گفت: اجازه نخواهیم داد اشرار از خاک پاکستان به ناامنی‌های مرزی دست بزنند.

عبدالستار ریگی برادر کوچک‌تر عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله است، وی جریان تروریستی جیش النصر را هدایت می‌کرد و اوایل اسفند گذشته در ۵۰ کیلومتری بندر کراچی پاکستان در یک پاسگاه ایست و بازرسی دستگیر شد.

همچنین هیات پاکستانی شب گذشته با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله سلیمانی با اشاره به مشترکات دینی - آداب و رسوم و خویشاوندی مردم دو سوی مرز گفت: قدرت‌های استکباری و مزدوران تروریست آن‌ها نمی‌خواهند تعامل و همبستگی بین دو ملت رو به افزایش بگذارد از این رو در صدد تحریک تروریست‌ها و ایجاد ناامنی در مناطق مرزی بر می‌آیند که لازمست مسئولان دولتی - امنیتی دو کشور و دو استان مجاور با افزایش مراودات و جلسات مشترک در صدد ارتقاء امنیت مرزی و توسعه روابط تجاری برای رسیدن به امنیت پایدار برآیند.

سیف الله چتا دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان و رییس هیات پاکستانی هم در این دیدار بر بهبود روابط میان دو منطقه مرزی و اعلام موضع فعال مسئولان بلوچستان پاکستان در مقابله با اشرار و همکاری در جهت ارتقاء روابط و ارتباطات مرزی برای اقدام به موقع علیه عوامل تروریستی تاکید کرد.