به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مراسم بیعت با ولیعهد و جانشین ولیعهد جدید عربستان در حالی آغاز می شود که تدابیر امنیتی شدیدی در داخل کاخ الحکم ریاض که مراسم در آنجا برگزار می شود، اتخاذ شده است.

این مراسم که به طور مستقیم از شبکه العربیه در حال پخش است، حضور گسترده نیروهای امنیتی در این مراسم به وضوح قابل رویت است.

رسانه‌های عربستان سعودی صبح امروز اعلام کردند ملک سلمان مقرن‌بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی را برکنار و شاهزاده محمدبن نایف را با حفظ سمت در وزارت کشور به عنوان ولیعهد جدید و معاون نخست وزیر منصوب کرد. امیر مقرن کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی است که بعد از مرگ ملک عبدالله به عنوان ولیعهد انتخاب شده بود.

ملک سلمان در حکمی دیگر همچنین محمد بن سلمان فرزند خود و وزیر دفاع را با حفظ سمت به عنوان جانشین ولیعهد منصوب کرد. به ‌دستور ملک سلمان مراسم بیعت با ولیعهد جدید و جانشین وی امروز در قصر پادشاهی عربستان برگزار خواهد شد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین «سعود الفیصل» وزیر خارجه 75ساله بیمار این کشور را برکنار و «خالد الجبیر» سفیر عربستان در آمریکا را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد. سعود الفیصل از 40 سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی تاکنون بیش از 6 بار عمل ستون مهره انجام داده و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اجلاس‌ها کاملاً مشهود بود.