به گزارش پارس، فارس به نقل از خانه ملت نوشت: الهام اکرم اف سفیر ازبکستان در تهران عصر امروز چهارشنبه (9/2/94) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دو کشور گفت: وجود اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان نقش مهمی در گسترش همکاری‌های فیمابین دارد که می‌بایست از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی همچنین بر لزوم شناسایی و استفاده از توانمندی‌های دو کشور برای ارتقاء سطح روابط ایران و ازبکستان در عرصه‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت سازمان همکاری شانگهای در تامین امنیت منطقه و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراطی‌گری گفت: با توجه به تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در مهار افراط گرایی و تروریسم عضویت کامل ایران در این سازمان می‌تواند به ارتقاء سطح همکاری‌های امنیتی در میان سایر اعضاء کمک نماید.

بروجردی در پایان این دیدار از تلاشهای سفیر ازبکستان در تهران در طول مدت ماموریتش برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور قدردانی کرد.

الهام اکرم اف سفیر ازبکستان در تهران نیز در این دیدار سطح روابط دو کشور را خوب و رو به رشد دانست و افزود: تلاش در جهت گسترش مناسبات دو کشور به نفع دو ملت ایران و ازبکستان است.

وی با ابراز خرسندی از دوران ماموریتش در ایران گفت: در این مدت خاطرات خوبی از میهمان نوازی و فرهنگ غنی مردم ایران و همچنین تجربیات ارزشمندی کسب کردم که در بازگشت به ازبکستان آنرا در اختیار مردم کشورم قرار خواهم داد.

وی در پایان نسبت به افزایش سطح مبادلات و ارتباطات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.