پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سيد محمد اسلامي- در بالتيمور وضعيت فوق العاده اعلام شده است. فرماندار ايالت مريلند هم از گارد ملي ايالات متحده آمريکا خواسته است تا در کنترل اعتراض هاي سياهپوست ها مداخله کنند. لري هوگان فرماندار ايالت مريلند در توضيح اين اقدام خود گفت: «من به آساني چنين تصميمي را نگرفته ام. گارد ملي آخرين اهرم براي بازگرداندن نظم و امنيت است.» 

بالتيمور1

به نظر مي رسد که جامعه آمريکايي اين روزها به خوبي خود را به نمايش مي گذارد. جامعه اي که آخرين اهرم اش، سرکوب اعتراض هاست، آن هم نه توسط پليس بلکه توسط ارتش!

اين روزها اعزام ارتش ايالات متحده براي کنترل يک اعتراض مدني، اعلام منع آمد و شد شبانه در يک شهر آمريکايي، درخواست 500 نيروي پشتيباني براي کمک به پليس آمريکا و بسياري موارد ديگر از اين دست، ديگر عجيب و خارق العاده نيست. 

ماه هاست که آمريکايي ها با مرگ سياهپوست ها در بالتيمور، لس آنجلس، برکلي و فرگوسن در ايالت ميسوري، چارلستون در کاروليناي جنوبي و ... روبه رو هستند. رخدادهايي که زخم هاي کهنه جامعه آمريکايي را تازه کرده است. جالب اين است که آخرين اهرم "هوگان"، براساس شعارهاي دولت آمريکا، گفت و گو نبود!

بالتيمور