به گزارش پارس به نقل از فارس، سرلشکر «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه صبح امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
علی شمخانی در این دیدار با تحسین مقاومت و ایستادگی ارتش، ملت و دولت سوریه در برابر گروه‌های تروریستی طی سال‌های گذشته، هدف حمایت برخی کشورها از تروریسم را تأمین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و افزود: کشورهای جبهه مقاومت از سوریه در این مسیر حمایت قاطع به عمل خواهند آورد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی جایگاه و نقش سوریه در معادلات منطقه‌ای را مهم و اثرگذار دانست و تصریح کرد: با دستیابی به پیروزی و بهره گیری از فرصت‌ها، سوریه قدرتمندتر از گذشته در جبهه مقاومت ایفای نقش خواهد کرد.
 
نماینده مقام معظم رهبری افزود: جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که تقویت خشونت و استفاده ابزاری از تروریسم تنها موجب تصاعد بحران می‌شود و هیچ راه‌حلی به جز مذاکره و دیپلماسی وجود ندارد.
 
شمخانی با محکومیت رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی عربستان در تجاوز به خاک یمن، اعلام خاتمه عملیات پس از بیست و هفت روز و در عین حال ادامه بمباران مردم و زیرساخت‌های این کشور را نشانه تردید، سردرگمی و چند دستگی در سلسله مراتب قدرت و تصمیم گیری عربستان دانست.
 
دریابان شمخانی گفت: عربستان که درگیر مشکلات و جنگ قدرت در ساختار حکومتی خود است، با هجوم به ضعیفترین همسایگان خود و کشتار شهروندان بی گناه و مسلمان یمن، جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده و دیگر کشورها نیز حاضر نیستند خود را شریک جنایات این کشور کنند.
 
سرلشکر فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از تحولات میدانی سوریه، بر روحیه بالای ارتش و نیروهای مردمی این کشور تاکید کرد.
 
فهد جاسم افزود: جنگی که بر ملت سوریه تحمیل کرده‌اند با هدایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه تداوم دارد و با توجه به مدارک غیر قابل انکار، باید به افکار عمومی جهانی و نزد ملت‌های خود به دلیل کشتار مردم بیگناه پاسخگو باشند.