به گزارش پارس، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرگزاری رسا، با تأکید بر همگرایی و انسجام اصولگرایان گفت: همگرایی و انسجام بین اصولگرایان شرط موفقیت بوده و تکلیف بر آنان است.

وی افزود: نیروهای مؤمن و معتقد به اصول و آرمان های انقلاب که همان اسلام ناب محمدی و ولایتی است تکلیف دارند که انسجام و همگرایی داشته و جبهه ای واحد را در مقابل کسانی که چنین اعتقاداتی را ندارند یا در اعتقاد خود ضعیف هستند، تشکیل دهند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا» اظهار داشت: وحدت اصولکرایان مصداق اعتصام به حبل الله است، برای این که انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد باید مجلس خبرگانی قوی از جهت فقهاهت و بصیرت تشکیل شود تا بتواند به عنوان پشتوانه ای قوی برای ولایت فقیه عمل بکند.

وی ادامه داد: همچنین برای داشتن مجلسی که در قانون گذاری موفق و قوی باشد و از نظام پشتیبانی کند باید این انسجام صورت گیرد، مسأله رأی مردم بوده و تحصیل این رأی بدون انسجام، همگرایی و هماهنگی بین نیروهای اصولگرا ممکن نیست.

آیت الله حیدری با بیان این که برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور چاره ای به جز انسجام وجود ندارد، ابراز داشت: اختلاف سلیقه ها به ضمیمه هواهای نفسانی مانع از وحدت بین اصولگرایان می شود، باید سعی کنیم که هواهای نفسانی معیار عمل نباشد و اختلافات سلیقه ای را شاخص عمل قرار ندهیم.

وی عنوان کرد: اصولگرایان باید اصول را شاخص اصلی عمل خود قرار دهند، همه جناح ها و سلیقه های گوناگون برای رسیدن به اهداف اصلی باید از خواسته های خود عبور کنند، اگر ایثارگری در بین نیروهای اصولگرا تقویت شود شاهد انسجام خواهیم بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیامدهای عدم ایثارگری اصولگرایان خاطرنشان کرد: اگر ایثارگری در زمینه سلیقه های گوناگون بین اصولگرایان شکل نگیرد، جز شکست و منزوی شدن آنان نتیجه ای نخواهد داشت.

وی محوریت علما و روحانیت را در وحدت اصولگرایان ضروری دانست و گفت: تجربه نشان داده که علما از تهذیب نفس، بصیرت و آگاهی ویژه ای برخوردار هستند که نوعا فراتر از مسائل گروهی و حزبی فکر می کنند، تا کنون کسی از پیروی و محور قرار دادن علما ضرر نکرده است.

آیت الله حیدری افزود: اگر روحانیت محور قرار داده نشود تضمینی برای وحدت و انسجام اصولگرایان و تداوم اصول وجود ندارد، مرجعیت دیگری غیر از علما نباید در فعالیت ها قرار داده شود که اگر این کار صورت گیرد اشتباهی بسیار بزرگ است.