به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وی در ادامه گفت که انتظار دارد در گفت‌گوهای روز دوشنبه با وزیر امور خارجه ایران به درگیر‌های یمن نیز اشاره شود.


این سخنان در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای تجاوزات عربستان به خاک یمن در روز ششم فروردین تا کنون، آمار قربانیان یمنی به به بیش از 9 هزار و 700 شهید و زخمی رسیده است.

موسسه یمنی "بیت الحریه لمکافحه الفساد و الدفاع عن الحقوق و الحریات حول ضحایا العدوان" با اعلام این که ، این آمار نهایی نیست، آورده است از ابتدای جنگ تا کنون، 9 هزار و 701 نفر در تجاوزات سعودی به یمن شهید و زخمی شده اند.

بر اساس آمار اعلام شده، تا کنون سه هزار و 512 یمنی شهید شده اند که 492 نفر از آنها را کودکان و 209 نفر را زنان تشکیل می دهند.

آمار مجروحان هم بر اساس گزارش این موسسه یمنی، به شش هزار و 189 مجروح رسیده که 978 نفر از مجروحان کودک و 713 نفر هم زن هستند.

این گزارش همچنین تعداد خانواده های آواره شده از مناطق و روستاها و شهرهایی که طی 30 روز اخیر هدف حملات جنگنده های سعودی قرار داشته اند، بین 90 تا 95 هزار خانواده دانسته است.

همچنین تعداد منازلی که در تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تا کنون تخریب یا متضرر شده است، به چهار هزار و 898 باب منزل رسیده است که 129 منزل به طور کامل تخریب شده است.

همچنین 857 باب تاسیسات غیر نظامی خدماتی در استان های مختلف یمن از سوی جنگنده های سعودی طی یک ماهی که از جنگ می گذرد، بمباران شده است.