به گزارش پارس به نقل از کیهان، ابراهیم امینی (از اعضای بعدی حزب اعتماد ملی) در مصاحبه با روزنامه اعتماد، ناکامی‌های گذشته را «نتیجه اشتباه در استراتژی و غرور کاذب اصلاح طلبان» دانست و گفت: نبود یک اتاق فکر در میان اصلاح‌طلبان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که در مجلس ششم داشتیم. اتاق فکری که بتواند برنامه‌ها را نهادینه کند. فقدان این اتاق فکر باعث شد هر کسی چیزی را که تصور می‌کرد برای اداره کشور خوب است از طریق رسانه‌ها مطرح کند. همین اتفاق باعث ایجاد برخی چالش‌ها شد که از آن به عنوان یکی از مشکلات جدی مجلس ششم می‌توان یاد کرد. 
وی در توصیف اشتباهات استراتژیک می‌گوید: در مسیر، برخی جاها پیچ‌های خطرناکی وجود دارد. در پیچ خطرناک اجازه ندارید بیشتر از 10 یا 20 کیلومتر سرعت داشته باشید. اگر بیش از این سرعت داشته باشیم واژگون می‌شویم. جاهایی هم اتوبان است و با سرعت بالا می‌توان به سمت هدف حرکت کرد. آنچه تجربه به ما داده این است که کجا با سرعت می‌توانیم حرکت کنیم و کجا برای جلوگیری از واژگونی باید با سرعت مطمئنه برانیم. اصلاح‌طلبان می‌دانند از هول حلیم نباید در دیگ بیفتند. اصلاح‌طلبان همان تابلوی معروف دیررسیدن بهتر از اصلا نرسیدن را پیش روی چشمان‌شان نصب کرده‌اند. فکر می‌کنم که این تجربه به اندازه کافی برای اصلاح‌سطلبان به دست آمده است.
امینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ائتلاف‌های انتخاباتی اظهار داشت: الان یکی از چیزهایی که استشمام می‌شود، این است که آقای روحانی و آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دهم ائتلاف کنند.
در واقع جریانات هوادار او مدنظر است. حزب اعتدال و توسعه که آقای نوبخت دبیرکل آن است در حال فعالیت هستند. احساس می‌شود که بدشان نمی‌آید بین حامیان آقای لاریجانی و آقای روحانی ائتلافی ایجاد شود.
وی در پاسخ این سؤال که «در واقع اصلاح‌طلبان هم در این ائتلاف سهیم خواهند بود؟» می‌گوید:  خیر. اینکه اصلاح‌طلبان در این ائتلاف حضور پیدا کنند یا نه و آیا اصلاح‌طلبان حاضر می‌شوند که لیست‌شان با جریان آقای لاریجانی مشترک باشد جای بحث دارد. با وجود احترامی که اصلاح‌طلبان برای آقای لاریجانی در مقایسه با سایر اصولگرایان قایلند ولی اختلاف دیدگاه‌ها بین جریان آقای لاریجانی و جریان منسوب به او و اصلاح‌طلبان به گونه‌ای نیست که به لیست مشترک برسند، ضمن اینکه خود آقای لاریجانی با توجه به ذهنیتی که نسبت به اصلاح‌طلبان در بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارد، بعید است که چنین ریسکی بکند.
عضو حزب اعتماد ملی ادامه می‌دهد: اگر این مسئله باعث جداشدن مسیر آقای روحانی و حامیان آقای روحانی با اصلاح طلبان بشود که در واقع عقبه رأی آقای روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان است. به عقیده من این یک زنگ خطر برای آقای روحانی است. اگر چنین شود اولا موجب می‌شود بقیه طیف‌های اصولگرا در مقابل ائتلاف لاریجانی واکنش به خرج دهند و شرایطی برای وحدت‌شان ایجاد شود. 
ضمن اینکه این اتفاق هم ممکن است موجب جدا شدن مسیر آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شود که خطرناک است. براین اساس فکر می‌کنم مصلحت آقای روحانی ایجاب می‌کند که با همان عقبه رایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است در ائتلاف باشد.
وی می‌گوید اگر طیف‌های جریان اصولگرا احساس خطر کنند قطعا به سمت ائتلاف می‌روند.
امینی همچنین کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه را بازوهای چپ و راست هاشمی توصیف کرد و ناطق‌نوری را نزدیک به این طیف‌ها توصیف کرد که اصولگرایان روی خوشی به وی نشان نمی‌دهند.