به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مراسم بمناسبت سالگرد انجام عملیات حمله به پایگاه های الولید(اچ۳) در ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۰ و نیز به پاس قدردانی از تلاش های امیر سرتیپ خلبان بازنشسته فرج الله برات پور که لیدر آن عملیات بود، برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده معاون هماهنگ کننده، معاونان و کارکنان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

امیر برات پور در این مراسم به بیان خاطراتی از آن عملیات پرداخت و گفت: دشمن در محاسبات خود درمورد ضعف قوای نظامی ایران علی الخصوص نیروی هوایی دچار اشتباه شد و این مهم را نیروی هوایی با انجام عملیات های بزرگ در ماه های اول جنگ به خوبی اثبات کرد.

وی ادامه داد: نیروی هوایی به علت ماهیت واکنش سریع خود در ماه های ابتدایی دفاع مقدس، بار اصلی جنگ را به دوش می کشید و در این بین تلاش های کارکنان فنی در آماده سازی هواپیما ها قابل قدردانی است.

فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دنیا خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور عزیزمان مدیون اقتدار نیروهای مسلح است و با این اقتدار، دشمن جرات حتی یک نگاه به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داشت.

حمله به «اچ ۳» بزرگترین عملیات هوایی است که در آن خلبانان شجاع ایرانی مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری تا پایگاه های الولید(در غرب کشور عراق) را با صرف زمانی بیش از ۴۵۰ دقیقه طی کردند و بعد از انجام موفقیت آمیز عملیات و انهدام بیش از ۴۸ فروند هواپیمای عراقی به سلامت به کشور بازگشتند.