به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیری پاکستان دقایقی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، خواجه محمد آصف وزیر دفاع، طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی و اعزاز احمد چودری قائم وزارت خارجه برای انجام سفری یک روزه و برای گفت و گو درباره یمن، اسلام آباد را به مقصد ریاض ترک کردند.

نخست وزیر پاکستان جلسه ای که روز گذشته با این افراد داشت، از اعلام توقف حمله هوایی به یمن از سوی عربستان سعودی و تصمیم ریاض برای ورود به عرصه گفت و گوهای سیاسی برای حل مساله یمن استقبال کرد.

با وجود استقبال پاکستان از توقف حملات عربستان به یمن، اخبار و گزارش ها حاکی از ادامه حملات هوایی عربستان به یمن بعد از اعلام پایان حملات در روز سه شنبه است.

سفر همزمان نخست وزیر، فرمانده ارتش، وزیر دفاع به همراه دو نفر از عالی ترین مقامات وزارت خارجه پاکستان به ریاض که تا کنون سابقه نداشته است، بدون تردید برای اتخاذ تصمیم های بسیار هم انجام خواهد شد.

نخست وزیر وفرمانده ارتش پاکستان امروز درحالی کشور را به مقصد ریاض ترک کردند که ممنون حسین رییس جمهوری این کشور نیز برای انجام سفری چهار روزه، به ترکیه رفته است.

همچنین 'شیخ خالد الغامدی' امام جماعت خانه کعبه و از شخصیت های مذهبی عربستان قرار است امروز به عنوان نماینده مذهبی دولت ریاض باهدف کاستن از تنش ها و اختلاف های اخیر میان ریاض و اسلام آباد، به پاکستان سفر کند. وی قرار است نزدیک به یک هفته در پاکستان اقامت داشته باشد. این شخصیت مذهبی سعودی روز جمعه این هفته به عنوان امام جمعه، در یکی بزرگترین مساجد پاکستان در شهر لاهور سخنرانی خواهد کرد.