به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته ادعا کرد که روسیه سامانه های دفاع موشکی خود را در شرق اوکراین مستقر کرده و به آموزش شورشیان ادامه می دهد.

ماری هارف تاکید کرد که این بالاترین سطح از تجهیزات دفاع موشکی روسیه در شرق اوکراین از ماه اوت به شمار می رود. ماهیت پیچیده تمرینات نظامی در شرق اوکراین نشان می دهد که بی شک روسیه در این مساله نقش دارد.

علی رغم برقراری آتش بس در شرق اوکراین طی ماه فوریه، درگیری های خشونت آمیز طی هفته های اخیر بار دیگر از سر گرفته شده است. گرچه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر این مساله تاکید کرده است که خشونت در شرق اوکراین کاهش یافته ولی ماری هارف، مسکو را به تقویت نیروهای خود در مرزهای اوکراین متهم کرده است.

هارف گفت: روسیه پس از حفظ حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین، در حال اعزام واحدهای نظامی بیشتر به منطقه است.

از آغاز درگیری ها در شرق اوکراین از یک سال گذشته تاکنون بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند. بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.

پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در ماه مارس گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. ناتو نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.