به گزارش پارس، مهر به نقل از شبکه خبری سی ان ان خبر داد، «عادل الجبیر» که در نشستی خبری در واشنگتن سخن می گفت، اظهار داشت: حوثی ها نباید تردیدی داشته باشند که ما برای جلوگیری از کنترل آنها بر یمن از هر قدرتی استفاده خواهیم کرد.

سفیر عربستان در واشنگتن گفت: هدف اصلی از عملیات توفان کوبنده در یمن، نابودی تسلیحات حوثی ها بود؛ اما مرحله جدید عملیات ما که با عنوان «احیای امید» برگزار می شود بر حفاظت از شهروندان یمنی اختصاص دارد.

وی افزود: علیرغم آنکه حملات هوایی متوقف شده است اما اگر حوثی ها هرگونه اقدام خصومت آمیزی در یمن انجام دهند، ما به آن پاسخ خواهیم داد. این در حالی است که مقامات سعودی مدعی اند عملیات جدید آنها بر راه حل سیاسی و کمک به آسیب دیدگان تمرکز دارد. الجبیر در بخش دیگری از سخنان خود مانند دیگر مقامات این رژیم ادعای نقش داشتن ایران در تحولات یمن را تکرار کرد.

روز گذشته وارت دفاع عربستان سعودی با اعلام توقف حملات هوایی به یمن اعلام کرد نیروهای ائتلاف موفق شده اند موشک هایی را که به دست حوثی ها افتاده بود و به زعم ریاض امنیت کشورهای همسایه یمن را تهدید می کرد، از بین ببرند.

گفتنی است عملیات توفان کوبنده که در روز ۲۶ مارس شروع شد و برای ۲۷ روز در جریان بود، نتوانست در جلوگیری از پیشروی انصار الله در یمن کاری از پیش ببرد.