به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد حسن آصفری عصر امروز در آیین بزرگداشت و تجلیل از شهیدان هسته‌ای در دانشگاه صنعتی قم، اظهار داشت: اگر توافق عزتمندانه باشد و خواست و عزت مردم در آن لحاظ شده باشد همه مردم و ملت از آن حمایت می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است افزود: مسئله هسته‌ای مسئله یک حزب یا گروه و جریان خاصی نیست و کسی نمی‌تواند آن را به این مسائل وارد کند.

وی به فکت شیت منتشر شده از سوی غربی‌ها اشاره کرد و گفت: مردم توقع دارند این توافق در چارچوب منافع نظام و با در نظر گرفتن عزت و اقتدار ملت و نظام انجام شود.

آصفری با اشاره به اینکه مجلس برای دریافت بیانیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای منتظر است، اظهار داشت: ملت ایران در مسیر دست یابی به این تکنولوژی خسارات و هزینه‌های زیادی را متحمل شده است.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راه رسیدن به این فناوری شهدایی را تقدیم کرده‌ایم، عنوان کرد: ملت ایران همیشه بر روی حقوق هسته‌ای خود ایستادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته‌ای خاطر نشان کرد: ایران امروز توانسته است 6 کشور قدرتمند جهان را برای مذاکرات به پای میز مذاکره بکشاند، این کشور‌ها از حق وتو برخوردارند و نشاندن این قدرت‌ها پای میز مذاکره نکته مثبت و مهمی برای کشور است.

آصفری با اشاره به اینکه غرب برای مذاکره با ایران بر سر مسائل هسته‌ای هیچ راه دیگری جز نشستن بر سر میز مذاکره داشته است تصریح کرد: توانمندی نظام اسلامی و پشتیبانی مردمی از حقوق هسته‌ای یکی از دلایل مهمی بود که 5+1 را مجبور به مذاکرات کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر کشورهای 5+1 ذره‌ای به توانایی‌های ایران معتقد نبودند، هیچ وقت به این مذاکره تن نمی‌دادند، عنوان کرد: راه دیگری جز مذاکره برای طرف غربی وجود نداشت و اینکه گزینه نظامی را مطرح می‌کنند چیزی جز رجز خوانی سیاسی نیست.

وی با اشاره به اینکه غرب به پیشرفت روز افزون دانش هسته‌ای ایران پی برده است و بر آن معترف است گفت: توانمندی روز افزون ایران در مسائل علمی از دیگر عوامل ترغیب کننده غرب برای مذاکرات است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساله هسته‌ای تنها محدود به دوران بیش از 36 سال نظام اسلامی نمی‌شود، و در سالهای قبل از پیروزی انقلاب غربی‌ها طبق توافق نامه‌هایی متعهد شده بودند تا نقشه راه و امکانات لازم را در این زمینه در اختیار ایران قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها پس از انقلاب تعهدات خود نسبت به نظام و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را نادیده گرفتند خاطر نشان کرد: غرب با این اقدامات به دنبال محروم کردن ایران از امکانات بود اما خوشبختانه با همت کار‌شناسان داخلی و استعدادهای بومی ایران توانست سانتریفیوژهای مورد نیاز برای فرایند هسته‌ای را بسازد و نقشه راه نظام را به روز رسانی کند.

آصفری خاطر نشان کرد: ایران دارای قدرت نظامی و اقتدار نیروهای مسلح است که یکی از عوامل وادار شدن غرب به مذاکرات همین موضوع است.