به گزارش پارس به نقل از نماینده، در حالی که سال ۹۴ را می توان به دلیل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از تأثیرگزارترین سال‌های اخیر دانست، خبرها حکایت از آمادگی اصولگرایان برای حضور در این آوردگاه مهم دارد.

احزاب اصولگرا در سال گذشته نشست‌های متعددی در راستای وحدت و همگرایی در انتخابات مجلس برگزار کردند تا در سال جاری وارد مصادیق و سازوکار انتخابات شوند.

در همین راستا «شورای همگرایی اصولگرایان» تشکیل شد و جلسات متعددی با حضور چهره‌های مختلف اصولگرایان و با سخنرانی بزرگان این جریان سیاسی از جمله " آیت الله، علم الهدی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله جنتی و ... " شکل گرفت.

برگزاری جلسات سه نفره بین آیت الله یزدی (رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، آیت الله موحدی کرمانی (دبیرکل جامعه روحانیت مبارز) و آیت الله مصباح یزدی، اتفاق بزرگ دیگری است که در راستای یکپارچگی اصولگرایان انجام شده است.

براساس این گزارش در حوزه احزاب نیز خبر می رسد که سه ضلع اصلی اصولگرایان در جلسات دو و سه جانبه خود، دست به تدوین "سند منشور جامع وحدت اصولگرایی " زده اند.

طبق اخبار به دست آمده، اصولگرایان در این سند، ضمن استخراج شرایط موجود و بررسی نقاط ضعف و قوت خود؛ راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به وحدت حداکثری با حضور همه نیروهای معتقد به نظام، ‌امام و رهبری (که اندیشه اصولگرایی را سرلوحه خود قرار داده‌اند) را بررسی کرده اند. همچنین روش های رسیدن به نامزدهای واحد اصولگرایان نیز مورد مباحثه و اتفاق نظر قرار گرفته است.

این طرح را نمایدگانی از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به نمایندگی از طیف تحول خواهان، حزب موتلفه اسلامی به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری و همچنین جبهه پایداری انقلاب اسلامی تدوین کرده‌اند و قرار شده آن را برای تأیید و اجرایی کردن به جامعه روحانیت مبارز، ‌جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شخصیت‌هایی همچون آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی ارائه کنند.

در این طرح برای پیوستن سایر چهره‌های اصولگرا به روند وحدت و همگرایی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.