به گزارش پارس به نقل از ایرنا، وی این مطلب را طی سخنانی در نشست ترکیه فایننشال تایمز در استانبول عنوان کرد و بر تاثیر پذیری ترکیه از تحولات در جغرافیای نزدیک خود تاکید کرد.

او گفت: حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای یکی از مهمترین تحولات بین المللی در دوره اخیر است ولی اجرای این تفاهم نیز آسان نخواهد بود. اظهارات متقابل دو طرف به دنبال تفاهم نیز موید این ادعاست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالله گل در ادامه سخنان خود گفت : چند پارگی عراق و سوریه و خلا حاکمیت در این کشورها به عنوان یک مساله امنیتی تمام منطقه را زیر رو کرده است و روشن نیست که این وضعیت اسف بار که تراژدی های بزرگی را ایجاد کرده تا کی ادامه خواهد داشت.

عبدالله گل اوضاع یونان را خطرناک توصیف کرد و گفت: روسیه نیز با مسائل بزرگی روبه رروست. از طرفی قیمت نفت بشدت سقوط کرده است و از طرف دیگر تحریم ها علیه این کشور وضعیت حساس سیاسی و اقتصادی در روسیه ایجاد کرده است.

او با اشاره به اینکه بخشی از خاک جمهوری آذربایجان هنوز در اشغال قرار دارد گفت: همه اینها موجب شده منطقه قفقاز به جای اینکه بتواند دروازه و پل ارتباطی بین شرق و غرب باشد، به صورت دیواری بین آنها قرار بگیرد.