قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد: افزون بر 75 درصد مواد مخدر در شرق کشور کشف می شود.

به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علیرضا جزینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: بر این اساس شرق کشور در زمینه مقابله با مواد مخدر در اولویت مسوولان است.

وی ادامه داد: متاسفانه افزایش مصرف موادمخدر و جوان گزینی اعتیاد نگرانی بزرگی محسوب می شود و برای مقابله با آن به یک عزم جدی نیاز داریم.

این مسوول اظهار داشت: همه افراد و خانواده ها و همچنین دستگاه های مختلف اجرایی در رابطه با برخورد با این معضل و پیشگیری از آن باید فعالانه وارد عرصه شوند.

جزینی خاطرنشان کرد: در این راستا خوشبختانه ستاد مبارزه با موادمخدر در سطح مناطق مختلف کشور با همکاری سازمان های مردم نهاد برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: باید عموم مردم و خانواده ها را با انجام کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی با اثرات و معضلات گسترده آثار سوء استعمال مواد مخدر بیش از گذشته آشنا کرد.

قائم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، به نقش خیرین در این خصوص اشاره کرد و گفت : خیران نقش مهمی بویژه در حوزه درمان معتادان ایفا کردند و معتادان بسیاری زیر پوشش حمایت های مالی آنها توانستند اعتیاد خود را ترک کنند.

جزینی، به فعالیت 41 سمن درحوزه پیشگیری، 14 سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه کاهش آسیب های اعتیاد در استان یزد خبر داد و گفت: سمن ها در مجموع توانسته اند در زمینه مقابله با اعتیاد نقش موثری را ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش یزد در زمینه ترک اعتیاد در کشور ،آن را پیشتاز ذکر کرد و افزود: برای نخستین بار در این استان یک مرکز برای ترک اعتیاد توسط خیری وقف شد که این مرکز امکان پوشش 500 نفر را دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل مصرف موادمخدر یا بازگشت بهبود یافتگان به سمت اعتیاد بیکاری است و لذا باید برای اشتغالزایی نسل جوان جدی اقدام کرد.

جزینی اعلام کرد: در سالجاری 23 تن موادمخدر در مناطق کشور کشف شده که حدود دو تن آن مربوط به استان یزد است.

وی میزان کشفیات پارسال را 555 تن موادمخدر ذکر کرد که سهم یزد 22 تن و در مجموع رتبه هشتم کشور را بخود اختصاص داده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پارسال پنج هزار و 200 خرده فروش در سطح کشور دستگیر شدند که 930 نفر از آنها معتاد بودند و تحویل مقامات قضایی و کمپ ها شدند.

جزینی یادآور شد: متاسفانه حدود 2.6 درصد دانشجویان تحت نظارت وزارت علوم، مصرف کننده موادمخدر هستند.

استان یک میلیون و 50 هزار نفری یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.