پايگاه خبري تحليلي «پارس»- برخی از نمایندگان پارلمان کردستان عراق از جمله حزب دموکرات تلاش می کنند با تعدیل قانون، "مسعود بارزانی" به عنوان رئیس این منطقه در سمت خود باقی بماند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، با نزدیک شدن به دوره پایان ریاست مسعود بارزیانی بر منطقه کردستان عراق، پارلمان این منطقه کمیسیون ویژه ای را با هدف تعدیل پیش نویس قانون اساسی ظرف نود روز تشکیل داده است.

سایت خبری "عراق القانون" به نقل از "جوان اسماعیل" عضو فراکسیون «جنبش تغییر» در پارلمان کردستان این کشور اعلام کرد: هدف از تعدیل قانون اساسی منطقه کردستان اجرایی کردن نظام پارلمانی برای مشخص کردن ریاست منطقه است، و این تلاش ها به این علت است که برگزاری انتخابات در شرایط کنونی ممکن نیست.

"انس محمد شریف" یکی از نمایندگان فراکسیون «حزب دمکرات کردستان» به ریاست مسعود بارزانی گفت: با نظام پارلمانی مخالف نیستیم و البته درباره ساز و کارهای انتخاب رئیس دیدگاه های متفاوتی وجود دارد.

هدف حزب دمکرات کردستان از تعدیل قانون اساسی این است تا مسعود بارزانی به عنوان رئیس منطقه باقی بماند، اما احزاب دیگر با چنین تلاش هایی مخالفت می کنند.