به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات کشورهای مختلف درباره بحران جاری در یمن ظهر امروز با «خالد بن هلال المعولی» رئیس مجلس عمان گفت‌وگوی تلفنی کرد.

وی در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به تحولات جاری در منطقه، گفت: حضور گروه‌های تروریستی در منطقه و آتش افروزی آن‌ها باعث عدم ثبات و امنیت در منطقه شده است، کشورهای اسلامی باید با مشورت و رایزنی‌های مستمر مانع از ادامه بحران‌های منطقه شوند.

رئیس مجلس با ابراز تأسف از حمله نظامی به کشور یمن، افزود: اقدام نظامی علیه یمن و از بین بردن زیربناهای این کشور ضعیف خسارت به تمام مسلمانان است و تنها رژیم صهیونیستی و کشورهای قدرتمند از آن سود می‌برند.

لاریجانی با یادآوری جنگ شوروی سابق علیه افغانستان، گفت: اشغال و جنگ طلبی هیچ گونه نتیجه مثبتی برای کشور متجاوز ندارد و مردم مورد حمله قرار گرفته مطمئنا از کیان خود دفاع خواهند کرد.

در ادامه این گفت‌وگو، «خالد بن هلال المعولی» رئیس مجلس عمان، سیاست کشورش را بر اساس برقراری صلح و امنیت در منطقه خواند و گفت: عمان از هرگونه طرح و ابتکاری برای پایان دادن جنگ در یمن حمایت می‌کند.

وی افزود: گفت وگو میان طرف‌های درگیر در یمن می‌تواند به نتایج مسالمت‌امیز و ثمربخش منتهی شود.

رئیس مجلس عمان، بر لزوم همکاری و رایزنی تنگاتنگ عمان و جمهوری اسلامی ایران را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.