به گزارش پارس به نقل از فارس،دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که سامانه اس-300 می‌تواند در سال 2015(سال جاری میلادی) به ایران تحویل داده شود.
 
روز دوشنبه(دیروز) ولادیمیر پوتین ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد. روسیه در سال 2007 قراردادی با ایران امضا کرد و بر اساس آن متعهد شد دست‌کم پنج سامانه اس ـ 300 را به تهران تحویل دهد. اما مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه خلاف قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن امتناع کرده بود.
 
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز گذشته در مسکو با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
خبرگزاری اینترفکس روسیه امروز سه شنبه در خبری به نقل از شمخانی اینطور گزارش داد که دبیر شورای امنیت ملی ایران گفت که سامانه‌های اس- 300 در سال 2015 می‌تواند به ایران تحویل داده شود.
 
به گزارش این خبرگزاری،‌ شمخانی گفت: «فکر می‌کنم امسال تحویل داده خواهد شد. این یک موضوع کوچک در روابط دوجانبه‌مان(تهران-مسکو) است. فرصتهای استراتژیک عظیمی در روابط روسیه و ایران وجود دارد. حل چنین موانعی به توسعه بیشتر روابط دوجانبه‌مان کمک خواهد کرد».
 
سرگئی لاوروف درباره تصمیم لغو ممنوعیت فروش این سامانه گفته بود: «ما نمی‌توانستیم بعد اعتبار و مالی قضیه را لحاظ نکنیم. همانطور که می‌دانید ما هزینه‌های مالی جدی در ارتباط با تعلیق قرارداد متحمل شدیم و ما دیگر چنین وضعیتی را ضروری فرض نمی‌کنیم»