پايگاه خبري تحليلي «پارس»- معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال ‌احمر گفت: تیم ‌های پزشکی ايراني آماده هستند که در صورت آماده شدن شرایط برای کمک ‌رسانی، به يمن اعزام شوند. 

محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌ احمر در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: چند تیم امدادی و درمانی در سازمان هلال احمر آماده کرده‌ایم تا بتوانند کمک‌های امدادی، بهداشتی و درمانی را در یمن ارایه بدهند.

وي در مورد محتواي محموله هاي ارسالي تاكنون از سوي ايران به يمن گفت: مجموعا آن چیزی که تابه ‌حال ارسال شده است، بیش از ٤٠ تن است که اقلام امدادی، چادر، پتو و موادغذایی را شامل می‌شد. بیشتر این اقلام دارویی و پزشکی بود؛ لوازمی که در شرایط جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوازمی مثل باند، بانداژ و سُرم‌های ضدعفونی و مواردی از این دست. 

محمدی عراقی افزود: خدا را شکر این موارد ارسال و به هلال‌احمر یمن تحویل داده شد. خبرهایی هم که به دست ما رسیده مشخص می‌کند که این اقلام در حوادث مختلف مورد استفاده قرار گرفته و کمک بزرگی به شهروندان یمنی کرده است. 

وي اضافه كرد: محموله دیگری هم که در فرودگاه داریم چیزی در حدود ٢٠ تن است که باز هم عمدتا اقلام دارویی و لوازم پزشکی را شامل می‌ شود. ما منتظریم که شرایط حداقلی فراهم و محموله‌ ها فرستاده شود و در بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی یمن مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال ‌احمر با اشاره به مانع تراشي هاي سعودي براي ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم يمن گفت: با همه مانع تراشي ها، کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ موفق شده که یک محموله ٢٠ تنی را ارسال کند که البته این مقدار تنها می‌تواند نیاز چند ساعت از مردم یمن را پاسخگو باشد. 

محمدی عراقی افزود: فضای امنیتی یمن را کشور حمله‌ کننده یعنی سعودی‌ ها باید تضمین کنند که محموله‌ ها فرستاده شود. البته یک شرایط حداقلی فرودگاهی وجود دارد و از این نظر مشکلی نیست؛ اما خب مجوزهای لازم برای این کار را سعودی‌ ها باید صادر کنند.