به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ علی شمخانی که به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه به مسکو سفر کرده است، در جریان این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای با برخی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه و همچنین همتایان حاضر در اجلاس بین المللی یادشده خواهد داشت.

این اجلاس در سطح کارشناسی امروز و در روز سه شنبه (25 فروردین ماه) با حضور مسئولان شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان در مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

بحث و گفت‌وگو در خصوص مسائل امنیتی در فضای سازمان همکاری شانگهای با توجه به تحولات موجود در منطقه و کشورهای همجوار از موضوعات اصلی این نشست اعلام شده است.

براساس برنامه ها قرار است شرکت کنندگان در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای در ساعت 19 امشب در کرملین با ولادیمیر پوتین دیداری داشته باشند و انتظار می‌رود شمخانی با شایگو وزیر دفاع روسیه هم دیدار و گفت‌وگو کند.

سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان ، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.