به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ آسوشیتدپرس نوشت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و سناتور پیشین آمریکا احتمالا قصد دارد امروز یکشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی اعلام کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در مبارزات انتخاباتی 2012 میلادی تمرکز زیادی بر وضعیت اقتصادی خانوارهای متوسط داشت و این گونه به نظر می رسد که دموکرات ها راهبرد انتخاباتی خود را تمرکز بر این مساله قرار داده اند و در مقابل جمهوریخواهان خواستار حمایت از ثروتمندان هستند. جمهوریخواهان سیاست هایی را دنبال می کنند که منجر به وقوع رکود اقتصادی بزرگ می شود.

2 مشاور ارشد هیلاری کلینتون که خواستند نامشان فاش نشود، در این باره تاکید کردند که کلینتون تمایل دارد تا خود را طوری نشان دهد که حاضر به همکاری با کنگره، کسب و کار و رهبران جهانی است. این رویکرد می تواند نقدی بر عملکرد اوباما به شمار رود، که تا حد زیادی نتوانست به قول خود در زمینه پایان دادن به تنش های حزبی پایان دهد و بخش زیادی از دوران ریاست جمهوری خود را در تنش با کنگره سپری کرده است.

انتظار نمی رود کلینتون در هفته های نخست مبارزات انتخاباتی، مواضع سیاستی خود را به تفصیل بیان کند. مشاوران کلینتون اعلام کردند که وی قصد دارد تا درباره راهکارهایی که خانوارها می توانند آموزش و پرورش کودکان را گسترش دهند و آموزش را مقرون به صرفه تر کنند، صحبت نماید.

هنوز معلوم نیست که آیا سیاست های اقتصادی کلینتون با اوباما فاصله زیادی خواهد داشت یا نه. جمهوریخواهان ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی اوباما، سیاست های وی را پس از بحران اقتصادی، ضد کسب و کار و ناکافی ارزیابی کرده اند. البته کاخ سفید بر این باور است که شرایط اقتصادی در سال های اخیر بهبود یافته است.

نرخ بیکاری در ماه مارس به کمتر از 5.5 درصد رسیده ولی تولیدات صنعتی و ساخت خانه های جدید با افت روبرو شده است. کاهش قیمت بنزین هنوز نتوانسته موجب افزایش هزینه های مصرفی شود و مشارکت در نیروی کار نیز همچنان روندی نزولی دارد.

به نظر می رسد بیل شوهر هیلاری کلینتون و چلسی دخترش قصد ندارند در رویدادهای اولیه مربوط به مبارزات انتخاباتی وی حضور یابند. بیل کلینتون اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد نقش مشاور پشت صحنه را برای همسرش در مبارزات انتخاباتی داشته باشد.

کلینتون برای آمادگی در مبارزات انتخاباتی، ماه ها زمان را برای برگزاری نشست های متعدد با کارشناسان اقتصادی صرف کرده است.