به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی ملزم به ارائه برگه تفسیری خود به عموم مردم شده است.


وی در خصوص اظهارنظر امروز علی‌اکبر صالحی مبنی بر این که برگه تفسیری (فکت شیت) تیم مذاکره کننده ایرانی از توافقنامه لوزان تهیه شده و در صورت صلاحدید وزیر امور خارجه منتشر خواهد شد، اظهار داشت: آقای صالحی در جلسه با نمایندگان مجلس اعلام کردند که رهبر معظم انقلاب در دیدار با تیم مذاکره کننده هسته‌ای آنها را به ارائه برگه تفسیری (فکت شیت) برای عموم ملت ایران ملزم کردند.

رسایی اضافه کرد: آقای صالحی در جلسه تأکید کردند که مقام معظم رهبری فرموده‌اند آقای ظریف برگه تفسیری (فکت شیت) را به مردم ارائه کند چون در کشور ما رابطه دولت و ملت یک رابطه عمیق است. دولت در ایران برآمده از اراده ملت است در نتیجه فکت شیت به قرائت خودتان را بدهید مردم بدانند.

وی همچنین تأکید کرد: بعد از آقای صالحی، آقای ظریف هم بر همین موضع رهبری تأکید داشتند و اعلام کردند که ما هم فکت شیت خودمان را برای اطلاع عموم مردم اعلام می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه گفت: از سخن امروز آقای صالحی تعجب کردم که گفته‌اند برگه تفسیری (فکت شیت) مربوط به بیانیه لوزان توسط سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه تهیه شده اما با صلاحدید وزیر امور خارجه منتشر می‌شود.

رسایی ادامه داد: فکت شیتی که در جیب آقای ظریف باقی بماند چه فایده‌ای دارد. تأکید مقام معظم رهبری برای ارائه فکت شیت توسط تیم ایرانی به عموم مردم برای این بوده تا با انتشار رسمی چنین برگه‌ای اولا به فضاسازی و ادعاهای آمریکایی‌ها پاسخ داده می‌شود، ثانیا مردم و نخبگان و منتقدان با شفاف شدن بهتر می‌توانند درباره اتفاقات چند ماه آینده در توافق نهایی تصمیم بگیرند.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم طی چند روز آینده این مطالبه رهبر انقلاب عملی شود و ما هم با اطمینان خاطر بیشتری بتوانیم در نقد یا دفاع از زحمتی که تیم مذاکره کننده کشیده است، سخن بگوییم.