به گزارش پارس به نقل از فردا - باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در دیداری محرمانه با خبرنگاران و سردبیران روزنامه های امریکایی مسائلی را در باره توافق هسته ای با ایران به آنها گوشزد کرد.
 
روزنامه آمریکایی هافینگتون پست نوشت:‌ اوباما برای توجیه توافق هسته ای با ایران با خبرنگاران دیدار کرد.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، ‌باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر در تلاش است برای مقابله با کنگره از طریق رسانه های خبری برای اقدام خود در توافق هسته ای با ایران، حمایت کسب کند.
اوباما ابتدا با تام فریدمن، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه کرد و دو روز بعد از آن با استیو اینسکیپ مجری ان پی آر گفتگو کرد.  
رئیس جمهوری آمریکا همچنین سه شنبه به طور محرمانه با برخی از روزنامه نگاران دیدار کرد و با آنها درباره توافق هسته ای اخیر با ایران که در لوزان به دست آمد، گفتگو کرد. در این دیدار، دهها نفر از تحلیلگران و نویسندگان رسانه های آمریکایی حضور داشتند.  
یک منبع حاضر در این نشست اظهار داشت، جمعی از روزنامه نگاران از جمله دکستر فیلکینس از نیویورکر ، مایکل توماسکی از روزنامه دیلی بیست، جفری گلدبرگ از مجله آتلانتیک، جاناتان چیت از نیویورک دیلی، کارول گیاکومو از نیویورک تایمز، جرالد شیب از وال استریت ژورنال و چندین نویسنده از روزنامه واشنگتن پست به نام های دیوید ایگناسیوس، روث مارکوس، ایوگن روبینسون و گرگ سارجنت حضور داشتند.  
رایان گریم رئیس دفتر واشنگتن روزنامه هافینگتن پست نیز در این دیدار خصوصی شرکت داشت، اما وی درباره موضوع نشست هیچ بحثی نکرد.  
کاخ سفید در پاسخ برخی خبرنگاران درباره این دیدار، هیچ واکنشی نشان نداده است.  
اوباما تاکنون در برهه های حساس سیاسی با برخی از روزنامه نگاران دیدارهای خصوصی و محرمانه داشته است